Vacature

Junior E-Commerce Manager Haarlem

Claesen's is een Nederlands ontworpen label. Het begon in 1993 in Amsterdam toen drie vrienden werden geïnspireerd om een nieuw ondergoedmerk te creëren. Het assortiment van Claesen's is sindsdien uitgebreid van ondergoed, funwear, slaapmode, zwemkleding en accessoires voor Baby's, Junior en Senior. Beroemd om hun evergreens, wat een basic ondergoedcollectie is in prachtige katoen/lycra's en microvezels in basiskleuren. Claesen's verkoopt nu in meer dan 1000 winkels in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Marokko, Scandinavië, Japan, Dubai, de Nederlandse Antillen, Canada en de Verenigde Staten. Claesen's heeft een benijdenswaardige reputatie opgebouwd in de modewereld voor uitstekende kwaliteit, eigentijdse stijl en een redelijke prijs.

Werken bij het mooiste label van Nederland

Als junior E-Commerce Manager heb je een veelzijdige en uitdagende baan. Bij Claesen's streef je naar het neerzetten van een goed (online) assortiment. Met diverse beschikbare tools en je eigen expertise ga je analytisch te werk. Je bent voortdurend op zoek naar verbeteringen en optimalisaties om de omni-channel klantervaringen nog beter te maken. Je bent verantwoordelijk voor het maken en verbeteren van alle sales en marketing uitingen van onze merken en voor onze klanten. Je zorgt dat je altijd op hoogte bent van de (product) sales resultaten en voert waar mogelijk verbeteringen door om de verkopen positief te beïnvloeden.

Wat ga je doen?

  • Je levert een actieve bijdrage in de ontwikkeling van de webshop en je bent hierbij verantwoordelijk voor de uiteindelijke opzet, lancering en de bevordering van de bekendheid van de webshop door middel van concrete actieplannen;
  • Productverrijking: In samenwerking met onze inkoopafdeling zorg je ervoor dat alle producten op de webshop voorzien worden van een productomschrijving en alle relevante productinformatie, zoals pasvorm- en materiaalspecificaties;
  • Navigatie verbeteren: Je maakt het navigeren door de productcategorieën makkelijker door banners en linkjes toe te voegen en de instellingen voor de zoekfunctie, sortering en de aanbevolen producten te beheren;
  • Online inspiratie: Je maakt nieuwe pagina’s op de website en selecteert hiervoor de content en artikelen om mensen te inspireren voor het doen van een aankoop. Denk hierbij aan de nieuwste trends, top 10 producten en speciale gelegenheden;
  • Webshop actualiseren: Je zorgt ervoor dat alle categorie- en informatiepagina’s altijd up-to-date zijn, met de juiste producten, banners en linkjes. Aan de hand van data optimaliseer je banners op de diverse pagina’s zodat de conversie wordt geoptimaliseerd;
  • Data analyse: Je meet, analyseert en presenteert de resultaten van je inspanningen. Je signaleert knelpunten en mogelijkheden tot optimalisatie en maakt voorstellen voor de implementatie van verbeteringen;
  • Aansturen van externe partijen voor online marketing en webdesign.

Jij bent:

  • In het bezit van een HBO diploma met een commerciële of communicatie achtergrond;
  • Starter op de arbeidsmarkt of maximaal 2 jaar werkervaring in een e-commerce omgeving;
  • Analytisch, secuur en commercieel ingesteld;
  • Pro-actief, kritisch en een echte aanpakker;
  • Ervaring met Google tools (o.a. Analytics, Webmaster tools, Adwords en Optimize) en Shopware 6 is een pré;
  • Woonachtig in de omgeving van Haarlem (max 45 minuten rijden);
  • Affiniteit met mode.

Wij bieden:

  • Een zeer uitdagende, veelzijdige, zelfstandige functie;
  • Een functie met groei mogelijkheden;
  • Een passend salaris kijkend naar je ervaring;
  • Een open bedrijfscultuur met ruimte voor eigen inbreng en een hoge mate van vrijheid;
  • Personeelskorting.

Solliciteren!

Direct op deze functie solliciteren? Doe dat met het onderstaande formulier!

Succesvol verstuurd

Dank voor je sollicitatie! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.