Loading...

Waarom Social Advertising?

Met meer dan 2,5 miljard gebruikers wereldwijd wordt social media een steeds belangrijker onderdeel van ons dagelijks leven:

Als we kijken naar Nederland spendeert elke gebruiker gemiddeld 1 uur en 20 minuten per dag aan social media. Facebook heeft in Nederland het grootste aandeel met meer dan 10 miljoen gebruikers. Het is aan jou om ervoor te zorgen dat jij in deze tijd aanwezig bent voor jouw doelgroep! Veel van de concurrentie is er al mee bezig: Gemiddeld zijn 45% van de bedrijven in Europa actief op social media. In Nederland ligt dit cijfer nog een stuk hoger, namelijk 65%. Deze bedrijven doen dat natuurlijk niet zomaar, maar ‘waarom doen ze het dan wel?’ hoor ik je denken. Die redenen hebben we voor jou in kaart gebracht:

  • Ze verhogen hun naamsbekendheid
  • Ze verkrijgen betrokkenheid van hun doelgroep, bijvoorbeeld door vind-ik-leuks (likes)
  • Ze bereiken hun doelgroep eenvoudig
  • Het is goedkoper dan andere advertentieplatformen (TV, Radio, Billboards)
  • Social Advertising draagt bij aan je organische vindbaarheid
  • Social Advertising leidt tot meer conversies

Voor meer uitleg verwijzen we je graag onze blog over Social Advertising.

Hoe werkt Social Advertising?

Door middel van Social Advertising krijg je de mogelijkheid om jouw doelgroep op het juiste moment de juiste boodschap te laten zien. Met onderstaand proces realiseren wij voor jou een vliegende start:

Gratis Scan!

Beheer jij één of meerdere social media accounts, maar heb je het gevoel dat er nog meer uit te halen valt? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden die op dit gebied liggen?


Vraag dan nu de GRATIS scan aan:

Gratis Scan Aanvragen

Hoe ziet het eruit in de praktijk?

Collectie Promoten

Verkopen uit Productcatalogus

Video Advertentie

Case

Iedereen die van paarden houdt of aan paardensport doet heeft weleens gehoord van Epplejeck, de grootste ruitersportzaak van Nederland. Bij aanvang van het social media project is in samenspraak met de klant een social mediastrategie bepaald met als doel om het aantal conversies via social media te laten toenemen. Uiteindelijk is het resultaat behaald door de targeting zodanig af te stemmen dat enkel de gewenste doelgroep werd bereikt zonder onderlinge conflicten. Daarnaast is de productfeed van de klant zo ingezet dat deze ook de juiste producten, met een relevante boodschap aan de gewenste doelgroep werden getoond (a.d.h.v. de fase waarin deze zich bevindt).

Lees Verder