50% groei bij toonaangevende high-end designer retailer

50% groei bij toonaangevende high-end designer retailer
Wat we inzetten

Google Ads
Google Analytics
Google Shopping
Display
Remarketing
Microsoft Advertising
Datafeedmarketing
Organische Vindbaarheid
Linkbuilding

Doelstellingen
  • 20% groei in opbrengsten
  • Meer (nieuwe) websitebezoekers
  • Zichtbaar zijn via verschillende online kanalen
shoebaloo
Wie is SHOEBALOO?

In de afgelopen 40 jaar heeft SHOEBALOO een reputatie opgebouwd als de toonaangevende retailer van high-end designer schoenen, tassen en accessoires in Nederland en daarbuiten.

Vandaag de dag zijn er vijf winkels gewijd aan vrouwen, mannen en accessoires, allemaal ontworpen door sterarchitect MVSA Architects. Elke winkel heeft een ander design concept: het spiegelpaleis in Maastricht, de magische show van schoenen in de PC Hooftstraat, de donkere en futuristische flagshipstore in Rotterdam, en de luxueuze, contrasterende, met marmer ontworpen winkels aan het Koningsplein. Alle winkels zijn iconisch en vertegenwoordigen de kenmerkende SHOEBALOO look and feel.

De uitdaging

De uitdaging was om door middel van de inzet van verschillende online kanalen de klappen van de coronacrisis (gedeeltelijk) op te vangen. Door de uitbraak van het coronavirus vorig jaar sloten winkels (gedwongen) hun deuren en werd online zichtbaarheid en het optimaal inzetten van de (online) marketingbudgetten nog belangrijker.

De aanpak

Na de start van de coronacrisis werd er voor gekozen om in te zetten op verschillende online kanalen, de campagnes uit te breiden en de (online) marketingbudgetten anders in te zetten. Dit omdat juist in die tijd online zichtbaarheid enorm belangrijk werd. Waarbij de focus voor de coronacrisis voornamelijk lag op het binnenhalen van directe conversies en extra winkelbezoeken is deze de afgelopen periode wat verschoven. Winkelbezoeken waren namelijk niet of beperkt mogelijk. Hierdoor is de keuze gemaakt meer in te zetten op doelgroepen die wat verder van conversie vandaan zaten. 

Door middel van onder andere display campagnes werden vergelijkbare doelgroepen getarget om zo steeds nieuwe mensen te blijven bereiken en bekend te maken met SHOEBALOO en de producten/merken die ze verkopen. Voor mensen die vanuit de vergelijkbare doelgroepen eenmaal op de site waren geweest, werden verschillende doelgroeplijsten aangemaakt en vervolgens werden deze opnieuw getarget met (dynamische) remarketing campagnes om ze zo te sturen richting een aankoop.

Daarnaast was het ook belangrijk dat SHOEBALOO overal zichtbaar was. Zo werden de Google Mijn Bedrijf pagina’s regelmatig bijgewerkt, werden er regelmatig social advertenties en posts geplaatst, is er flink gewerkt om de e-mailmarketing te optimaliseren en zijn ze ook begonnen om een loyaliteitsprogramma op te zetten. Allemaal met als doel om op zo veel mogelijk kanalen zichtbaar te zijn en de juiste boodschap te laten zien aan de juiste doelgroep. Ook is SHOEBALOO aan de slag gegaan met een slim initiatief waarbij mensen de producten makkelijk konden scannen vanaf de (gesloten)winkelramen.

"Multiply is toegewijd aan SHOEBALOO. Bij vragen of belangrijke zaken wordt er direct gehandeld en is het team altijd bereikbaar. Dat gevoel is voor SHOEBALOO belangrijk."

Diek van Tol
E-commerce manager Shoebaloo

De resultaten

In 2020 heeft SHOEBALOO de doelstelling van 20% online groei in opbrengsten ruimschoots gehaald. Zo is er een mooie groei in opbrengsten te zien over de verschillende kanalen zoals e-mailmarketing (+541%), paid search (+49%) en direct (+24%). 

57%

meer transacties

50%

meer opbrengsten

67%

groei conversie percentage

12%

groei in sessieduur

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Multiply?

Wij ervaren de samenwerking als erg fijn. Er is altijd ruimte voor inbreng en Multiply gaat voor het beste resultaat. Daarnaast worden wij altijd op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen en innovaties. Multiply denkt mee en is transparant in de communicatie. In combinatie met de laagdrempeligheid en goede resultaten maakt het een prettig bedrijf om te samen te werken.

Waar vinden jullie Multiply de meeste waarde toevoegen?

Bij het analyseren en adviseren wordt er ook rekening gehouden met de klant. Zo worden er heldere en duidelijke rapportages gepresenteerd die duidelijk en begrijpelijk te lezen zijn. Ook voor klanten die niet per se de hele dag in rapportages/analyses gedoken zitten. Kortom het wordt duidelijk gepresenteerd!

Wat zijn redenen om met Multiply te werken?

Voor SHOEBALOO is het belangrijk om met betrouwbare partners samen te werken. Transparantie, snelheid, bereikbaarheid en service staan bij ons voorop. Dit zijn dan ook de redenen waarom SHOEBALOO kiest voor een samenwerking met Multiply.

Ook groei ervaren?

Wil jij net als SHOEBALOO ook soortgelijke groei ervaren? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.