SEO voor retail (organische vindbaarheid)

Bij Multiply zijn wij gespecialiseerd in SEO voor retail. Ben jij een retailer in de fashion, schoenen, sport of wonen/lifestyle branche en op zoek naar een partner die jou helpt bij het optimaliseren van je SEO. Wij helpen je graag verder.

Als dé retail marketing specialist weten we als geen ander hoe belangrijk het is om organisch goed vindbaar te zijn en niet alleen afhankelijk te zijn van adverteren. Met onze jarenlange ervaring in SEO voor de detailhandel geven wij advies hoe jij als retailer ervoor zorgt dat jouw website SEO-technisch goed in elkaar zit, de content optimaal aansluit op het zoekgedrag van jouw (potentiële) klanten en wat jij buiten je website om kunt doen om je organische vindbaarheid te verhogen.

SEO voor retail in 3 stappen

Analyse

We analyseren je website op technisch en inhoudelijk gebied en identificeren verbeterpunten.

Optimalisatie

Naar aanleiding van de uitgevoerde check worden de verbeterpunten doorgevoerd op de website.

Herhaal

Om de ontwikkelingen op SEO-gebied bij te blijven herhalen we dit proces regelmatig.

Retailers helpen groeien met SEO

Retailers organisch helpen groeien is wat onze SEO-specialisten het liefste doen. We werken als verlengstuk van jouw organisatie en geven advies hoe jij de organische vindbaarheid van jouw website kunt verbeteren. We hechten namelijk veel waarde aan het delen van onze SEO-kennis met onze retail klanten. We zijn van mening dat we op deze manier samen kunnen groeien.

Contentmarketing

Een belangrijk aspect van SEO voor retail is het schrijven van content. Dit doe je echter niet zonder hier goed over na te denken en onderzoek naar te doen. Wij bij Multiply ondersteunen jou als retailer bij het schrijven van content. We doen onderzoek naar relevante zoektermen, creëren inzicht met ons SEO-dashboard en geven op basis hiervan advies waar de kansen liggen.

Techniek website

De techniek van een website is een belangrijk onderdeel voor de organische vindbaarheid. Bij Multiply onderzoeken we de technische staat van jouw website. Op basis hiervan maken we een adviesrapport met onze verbeterpunten. Vervolgens bespreken we onze bevindingen met de technische partij. Met ons SEO-dashboard zorgen we dat we ook hierna de techniek monitoren.

Linkbuilding voor retail

Nog steeds één van de belangrijkste signalen binnen het algoritme van zoekmachines zijn links (binnen én van buiten je website). Voorwaarden voor het starten met linkbuilding als retailer is dat de content op, en de techniek van, je website in orde is. Bij Multiply voeren we allereerst een kosteloze quickscan uit waarbij we kijken waar de kansen liggen en adviseren we een linkbuildingsmethode. Hierna gaan we voor je aan de slag en sturen we je maandelijks een rapport met de voortgang.

Trends & ontwikkelingen

Als retailer bevind je jezelf in een zeer snel veranderende en vooruitstrevende branche. Als retailer is het soms lastig om up-to-date te blijven met deze ontwikkelingen. Om voor jou de beste resultaten te behalen houden wij de nieuwste retail trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten.

Multiply als jouw SEO-partner?

Ons team weet als geen ander hoe belangrijk organische vindbaarheid is voor retailers en merken. Je wilt namelijk niet te afhankelijk zijn van het adverteren in de zoekmachines

We hebben al vele mooie succesverhalen met klanten als The Stone, Coef en Only for Men. Wil jij net als deze retailers soortgelijke goei ervaren? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.