SEA voor retail

Bij Multiply zijn onze online marketeers gespecialiseerd in SEA voor retail. Ben jij een retailer in de fashion, schoenen, sport of wonen & lifestyle? Dan helpen wij jou graag met het laten groeien van jouw e-commerce webshop! Bijvoorbeeld door het verbeteren van de merkbekendheid, of het verhogen van het aantal conversies.

Wat is SEA?

SEA is een veelvoorkomend begrip waar bijna iedereen direct of indirect mee te maken heeft. SEA staat namelijk voor Search Engine Advertising. In het Nederlands ook wel zoekmachine adverteren. Met SEA kan je dus jouw producten betaald adverteren op de 1e pagina van verschillende zoekmachines als Google en Bing. Google Ads is hierbij de grootste partij.

Waarom moet je als retailer online adverteren?

Mensen shoppen steeds meer online
Je hoort en ziet het overal. Mensen shoppen steeds meer online. Volgens het CBS hebben 77% van de 12-plussers in Nederland in 2021 iets online gekocht. Waarvan 60% (sport)kleding, schoenen of accessoires online heeft gekocht. Dé kans voor jou als retailer om je zichtbaar te maken in het digitale winkellandschap.

Gericht adverteren op jouw doelgroep

Met behulp van SEA kun je veel gerichter adverteren op een door jou gekozen doelgroep. Zo worden binnen de zoekmachines jouw advertenties alleen getoond aan relevante nieuwe of terugkerende klanten.

Nauwkeurige analyse en rapportage van resultaten en uitgaven

Met verschillende tools als Google Ads, Google Analytics en Microsoft Ads kunnen de prestaties van jouw advertenties zeer nauwkeurig bijgehouden worden. Zo zie je wat wel en niet werkt. Op deze manier kun je jouw advertenties weer optimaliseren zodat ze nog meer conversies binnenhalen!

Volledige controle over het budget

Online adverteren kost geld. Het voordeel van SEA is dat jij de volledige controle hebt over jouw budget. Jij bepaalt namelijk zelf hoeveel je per dag wilt uitgeven. Daarnaast betaal je vaak per klik op jouw advertentie, dus niet hoe vaak jouw advertentie wordt weergegeven.

Hoe helpt Multiply retailers met SEA?

Wij helpen retailers met het opzetten, beheren en optimaliseren van de SEA. Daarnaast zijn wij direct adviseur en consultant.

SEA opzet en beheer
Bij Multiply helpen wij retailers bij de opzet van hun Google Ads of Microsoft Ads account. We zorgen ervoor dat alles op de juiste manier is gekoppeld zodat we de resultaten goed kunnen meten. Dit doen we met tools als Channable en Google Analytics. We richten de verschillende gewenste campagnes in en zorgen dat deze ten alle tijden optimaal blijven draaien. Zo kun jij als retailer adverteren op Google Shopping, het Google Display, YouTube of één van de andere kanalen.

SEA Optimaliseren
Als alles eenmaal goed staat gaan wij voor jou aan de slag met de optimalisatie van de advertenties. Bijvoorbeeld door het toevoegen of uitsluiten van bepaalde zoekwoorden. Hiervoor gebruiken wij de rapportage binnen Google Ads. Andere optimalisatiewerkzaamheden zijn het aanpassen van de inhoud van de advertenties. Bijvoorbeeld als de nieuwe zomercollectie binnen is, of als de sale-periode begint. Het is namelijk wel belangrijk dat advertenties zo relevant mogelijk blijven voor online shoppers. Hoe relevanter een advertentie is, hoe sneller die vertoond zal worden.

SEA adviseur en consultant
Bij Multiply vinden we het belangrijk dat een retailer altijd op de hoogte is van de werkzaamheden die wij uitvoeren. Daarom plannen wij regelmatig een (video)call in om de resultaten te bespreken en toe te lichten. Daarnaast sturen we een maandelijkse rapportage vanuit Google Analytics met een advies voor de volgende periode. Heb je een vraag over jouw SEA? Geen probleem! Bel ons gerust zodat wij je kunnen helpen.

Trends & ontwikkelingen, tools & technologieën
Als retailer bevind je jezelf in een zeer snel veranderende en vooruitstrevende branche. Als retailer is het soms lastig om up-to-date tet blijven met deze ontwikkelingen. Om voor jou de beste resultaten te behalen houden wij de nieuwste retail trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. En niet zonder resultaat. Zo scoort onze blog over retail trends en ontwikkelingen van 2022 nog altijd zeer goed in Google. Daarnaast maken wij gebruik van de nieuwste en beste tools en technologieën. Bijvoorbeeld het nieuwe campagnetype ‘Performance Max’ binnen Google Ads.

Waarom Multiply jouw partner is voor retail SEA?

Ons deskundige team weet als geen ander hoe belangrijk online adverteren is voor webshops. Op SEA gebied zijn we dit jaar zijn opnieuw Google Premier Partner, Channable Gold Partner en Microsoft Advertising Select Partner. Bekijk hier welke partners en samenwerkingen wij nog meer hebben, en welke awards Multiply heeft gewonnen. Of lees de succesverhalen van onze klanten als The Stone, Only For Men, Schuurman Schoenen en Coef. Niets voor niets is Multiply dé retail marketing specialist!

Op zoek naar een partner die jou helpt bij SEA?

Wij helpen jou graag verder. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.