Online marketing voor schoenen retailers

Als dé retail marketing specialist weten wij hoe we jou als schoenen retailer kunnen helpen groeien.

De schoenenbranche is een enorm competitieve branche waarin het belangrijk is dat je een omnichannel marketing strategie hanteert. Op die manier zijn we in staat de juiste boodschap aan de juiste doelgroep op het juiste moment te tonen. Daarbij is het van groot belang dat jouw online- en offline kanalen elkaar versterken. Bij Multiply weten we namelijk als geen ander wat de impact is van online marketing op het verkeer naar jouw fysieke winkel. Bij Multiply hanteren we een data-driven aanpak waarbij we gebruik maken van alle beschikbare data, waaronder retourpercentages en marges.

De schoenenbranche kent een brede doelgroep die op talloze manier bereikt kan worden. Denk aan kanalen als YouTube, Google Display en Social Media om je naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast zetten we Google en Marketplaces zoals Bol.com of Amazon in om het koopgerichte verkeer aan te spreken en zo conversies te genereren. En daar stopt het niet - het binden van de klant met loyaltyprogramma's in combinatie met E-mailmarketing is tegenwoordig nóg belangrijker om als schoenen retailer te blijven groeien.

We zijn gewend intensief samen te werken met alle organisatielagen van de schoenen retailer. Van inkoop tot e-commerce manager en van fotografie tot directie, we weten precies hoe de schoenen retailer in elkaar steekt en kunnen ontzorgen op elk niveau - van strategie tot uitvoering en alles daar tussenin.

Schoenen retailers waar we mee samenwerken

blackstone_3_20190221_061514
shoebaloo_6_20190222_031442

Wij helpen schoenen retailers groeien

Wij werken met retailers en merken in de mode-, schoenen-, sport- en woonbranche die één of meerdere fysieke winkels hebben. Onze missie is om jou als schoenen retailer vanuit kennis en innovatie efficiënt te helpen groeien in een snel veranderende wereld.

De basis van onze werkwijze is het Multiply Retail Model (MRM) welke wordt ondersteund door het ISTO & RACE model. Door onze jarenlange ervaring in (online) retail marketing weten wij als geen ander hoe wij met complexe schoenen retail vraagstukken om moeten gaan en kunnen bijdragen aan jouw (online) doelstellingen. 

Onze werkwijze bij een schoenen retailer

Wij weten precies hoe we jullie moeten ontzorgen bij strategische vraagstukken en in de uitvoering van de strategie. Het ISTO-model (Inzicht, Strategie, Tactiek en Optimalisatie) helpt jouw schoenen onderneming de juiste strategie te formuleren en de uitvoering te perfectioneren. Het RACE-model (Reach, Act, Convert, Engage) stelt ons daarbij in staat om jullie doelgroep te identificeren en op basis van jouw klantreis de juiste kanalen in te zetten.

We kennen de waarde van data en streven er naar om altijd data-driven te werken. Dat betekent dat we op basis van data al onze beslissingen nemen. We benchmarken jullie prestaties en gebruiken die data om de strategie te voeden. We werken met geaccrediteerde specialisten en vatten onze resultaten samen in overzichtelijke dashboards die we in ons (twee)wekelijkse contactmoment presenteren, aangevuld door rapportages op maat waar nodig.

Specialisatie in online marketing voor retail

Door onze specialisatie in de retail innoveren we ook alleen voor dit type klant. We proberen schaalbare oplossingen te bedenken en te maken waar jij als schoenen retailer blij van wordt en bijvoorbeeld kosten, tijd of energie bespaart. Daarnaast onderscheiden we ons door de ontwikkeling van eigen tooling zoals Loqatio.

Door middel van interne trainingen en kennislabs zorgen we dat het kennisniveau binnen Multiply van wereldklasse is. De kwaliteit van ons werk waarborgen we door regelmatig peer reviews uit te voeren. Tijdens de peer reviews beoordelen de specialisten elkaars werk en houden we de kwaliteit hoog.

Ben jij een schoenen retailer?

Geïnteresseerd in onze werkwijze? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.