Online marketing voor fashion, mode & textiel retailers

Met onze jarenlange ervaring in online marketing voor fashion, mode en textiel weten wij precies hoe we jouw uitdagingen te lijf moeten gaan.

De fashionbranche is een enorm competitieve branche waarin elke online marketing euro telt. Het is daarom ontzettend belangrijk iedere marketing euro effectief in te zetten en te sturen op de marge en opbrengsten onderaan de streep. Multiply heeft een streepje voor doordat we werken met alle beschikbare data. Denk aan beschikbaarheid maatboog, retourcijfers, klantdata en marges. Doordat we deze data strategisch betrekken in onze optimalisaties kunnen we de marketing euro's uitgeven waar ze het meest opleveren. 

Het fashion / mode / textiel segment kent een brede doelgroep die op talloze manieren bereikt kan worden. Denk aan kanalen als YouTube, Google Display en Social Media voor je oriënterende potentiële klanten. De daadwerkelijke verkoop vindt plaats via Google Ads, Marketplaces zoals Bol.com of Amazon of tal van derden. En daar stopt het niet - het binden van de klant met loyalty programma's in combinatie met E-mailmarketing / CRM marketing is tegenwoordig een must in elke groeistrategie. En daarbij ligt de focus niet alleen op online maar ook op de offline klant. Door een omnichannel marketing strategie op maat zorgen we ervoor dat jouw online- en offline kanalen elkaar versterken. 

We zijn gewend intensief samen te werken met alle organisatielagen van de fashion retailer. Van inkoop tot e-commerce manager en van fotografie tot directie, we weten precies hoe de fashion retailer in elkaar steekt en daarom kunnen ontzorgen op elk niveau - van strategie tot uitvoering en alles daar tussenin.

Fashion retailers waar we mee samenwerken

onlyformen-logo
koeka_19_20190221_061521
thestone
jansemode
esqualo_10_20190221_061517

Multiply Retail Model

Wij werken met retailers en merken in de mode-, schoenen-, sport- en woonbranche die één of meerdere fysieke winkels hebben. De basis van onze werkwijze is het Multiply Retail Model (MRM).

Het Multiply Retail Model is een onderscheidend model wat ons van begin tot eind in staat stelt om de online doelstellingen van de retailer te realiseren, gevoed door 10+ jaar ervaring in de (fashion) retail e-commerce. Het Multiply Retail Model bestaat uit onze onderscheidende werkwijze en twee ondersteunende modellen: Het ISTO & RACE model.

Onze werkwijze bij een fashion / mode retailer

Wij weten precies hoe we jullie moeten ontzorgen bij strategische vraagstukken en in de uitvoering van de strategie. Het ISTO-model (Inzicht, Strategie, Tactiek en Optimalisatie) helpt jouw mode onderneming de juiste strategie te formuleren en de uitvoering te perfectioneren. Het RACE-model (Reach, Act, Convert, Engage) stelt ons daarbij in staat om jullie doelgroep te identificeren en op basis van jouw klantreis de juiste kanalen in te zetten.

We kennen de waarde van data en streven er naar om altijd data-driven te werken. Dat betekent dat we op basis van data al onze beslissingen nemen. We benchmarken jullie prestaties en gebruiken die data om de strategie te voeden. We werken met geaccrediteerde specialisten en vatten onze resultaten samen in overzichtelijke dashboards die we in ons (twee)wekelijkse contactmoment presenteren, aangevuld door rapportages op maat waar nodig.

Specialisatie in online marketing voor retail

Door onze specialisatie in de retail innoveren we ook alleen voor dit type klant. We proberen schaalbare oplossingen te bedenken en te maken waar jij als retailer blij van wordt en bijvoorbeeld kosten, tijd of energie bespaart. Daarnaast onderscheiden we ons door de ontwikkeling van eigen tooling zoals Loqatio.

Door middel van interne trainingen en kennislabs zorgen we dat het kennisniveau binnen Multiply van wereldklasse is. De kwaliteit van ons werk waarborgen we door regelmatig peer reviews uit te voeren. Tijdens de peer reviews beoordelen de specialisten elkaars werk en houden we de kwaliteit hoog.

Retailer in de fashion?

Geïnteresseerd in onze werkwijze? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.