Als merk 50% meer opbrengsten genereren door een multichannel aanpak

Als merk 50% meer opbrengsten genereren door een multichannel aanpak
Wat we inzetten

Google Ads
Google Analytics
Google Tag Manager
Google Shopping
Social
Display
Remarketing

Doelstellingen
  • Naamsbekendheid vergroten
  • Online verkoop vergroten
  • Meer inzicht verkrijgen
koeka-gray
Wie is Koeka?

Koeka is van oorsprong een Nederlands kledingmerk en werd in 1998 opgericht. Inmiddels is het uitgegroeid tot een volwaardig lifestyle merk met een collectie van 125 unieke producten op het gebied van baby, kids en home.

De producten van Koeka zijn te koop bij meer dan 220 verkooppunten, ook buiten Nederland. Sinds 2011 beschikt Koeka tevens over een eigen webshop, wat bijdraagt aan het doel om wereldwijd ouders en kinderen blij te maken met Koeka artikelen.

De uitdaging

De uitdaging voor Koeka was om, door middel van betaald adverteren, de naamsbekendheid van het merk Koeka en de online verkoop te vergroten. Daarnaast ook om inzicht te verkrijgen hoe het merk Koeka bij hun resellers online zichtbaar is. 

De aanpak

Er zijn verschillende acties ondernomen om de uitdagingen die Koeka had te volbrengen. Omdat Koeka op zoek was naar zowel meer naamsbekendheid als het vergroten van de online verkoop, is er gebruik gemaakt van een multichannel aanpak. De kanalen die zijn ingezet, zijn Google Ads (display-, shopping-, zoekcampagnes) en Social (Facebook en Instagram). Om meer inzicht te krijgen in de zichtbaarheid van het merk Koeka bij hun resellers hebben wij het Google Manufacturer Center gebruikt. Er is in heel het proces nauw contact geweest met Koeka en dat heeft bijgedragen aan de behaalde resultaten.

"De samenwerking met Multiply ervaren wij als zeer prettig. De band die Koeka en Multiply de afgelopen jaren hebben opgebouwd, is gebaseerd op goed vertrouwen, contact en resultaten. Er wordt proactief meegedacht over verbeteringen op alle vlakken die komen kijken bij online marketing. Als er kansen zijn die voor de klant interessant kunnen zijn, maar waar Multiply zelf niet per se baat bij heeft, wordt dit ook gedeeld. Multiply is een organisatie die echt om haar klanten geeft"

Nick de Haas
Webshop Manager

De resultaten

Sinds Koeka met Multiply in zee is gegaan, hebben zij een aantal positieve online resultaten weten te realiseren. Zo zijn de opbrengsten met 50% gestegen en is het verkeer op de website toegenomen; het aantal gebruikers steeg met 45%. Hiernaast hebben zij nu 100% meer inzicht in de online zichtbaarheid van het merk Koeka bij hun resellers. De opbrengsten door het gebruik van social (Facebook en Instagram) zijn met 41% gestegen. 

50%

meer opbrengsten

45%

meer gebruikers

100%

meer inzichten

41%

groei via social

Ook groei ervaren?

Wil jij net als Koeka ook soortgelijke groei ervaren? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.