Succesvolle omni-channel strategie voor de grootste motorzaak van Nederland

Succesvolle omni-channel strategie voor de grootste motorzaak van Nederland
Wat we inzetten

Google Ads
Remarketing
Google Shopping
Display
Microsoft Advertising

Doelstellingen
  • Meer lokale zichtbaarheid creëren
  • Groei op online
  • Winkelbezoeken
  • Awareness creëren
hans-van-wijk-motoren_15_20190221_061519
Wie is Hans van Wijk?

Hans van Wijk is de meest complete motorzaak van de BeNeLux. Naast motoren van Kawasaki, Honda, Suzuki en Yamaha heeft Hans van Wijk een enorme voorraad in haar kledingshop. Merken zoals Alpinestars, Arai, Dainese, Held, Rev'it, Schuberth, Shark, Shoei en nog veel meer. 

Naast de webshop hebben zij ook een fysieke winkel in Zoetermeer die ruim 5.500m² aan motorplezier biedt voor de echte liefhebber. Met hun personeel, die stuk voor stuk echte liefhebbers zijn, geven ze altijd goed en deskundig advies voor zowel beginner als ervaren rijders.

Uitdaging

De opdracht richting Multiply luidt: Meer bezoekers in de winkel en de webshop beter te laten draaien zowel qua verkeer als omzet. Zoals je kunt zien op de website van Hans van Wijk Motoren is de gemiddelde prijs in vergelijking tot andere branches relatief hoog. Ook is het een uitdaging om nieuwe producten aan te laten schaffen door de doelgroep aangezien het vaak producten zijn die je moet passen.

Aanpak

Samen met het marketingteam van Hans van Wijk Motoren is er een nulmeting gedaan op de situatie zoals deze is. Vanuit die nulmeting hebben we strategisch de lijnen uitgezet en zijn we stukje bij beetje zaken gaan optimaliseren. Daarnaast hebben we goed gekeken hoe we de bezoekers van de website uiteindelijk ook in de winkel kunnen krijgen om zodoende vanuit online oriëntatie naar een offline aankoop te krijgen.

Waarom wij voor Multiply kiezen

Bij Multiply heb ik het gevoel dat zij minstens net zo hard werken aan onze doelstelling als wij zelf en zitten niet passief een campagne uit.

Multiply is niet zomaar een externe partij die onze wensen uitwerkt. In de laatste 3 jaar dat wij met Multiply samen werken is gebleken dat zij een uiterst capabele partij zijn, die ook echt met je samen werkt. Een wild idee vanuit ons kan dankzij hen uitgroeien tot een realistische strategie met mooie resultaten. Kortom de kennis van een gespecialiseerde en externe partij die voelt als een team van collega’s met dezelfde belangen!

Alex van Moppes
Web & Marketing Hans van Wijk Motoren

De resultaten

Er is sinds november 2019 een nieuwe site die er voor gaat zorgen dat website en webshop geïntegreerd zijn. Dit is goed nieuws voor de organische posities aangezien nu alle content zorgt voor ranking / status in de zoekmachine voor zowel webshop als website. Sinds Hans van Wijk Motoren en Multiply samenwerken zien we een stijging in bezoekers online en in de fysieke winkel.

Ook groei ervaren?

Wil jij net als Hans van Wijk ook soortgelijke groei ervaren? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.