De Haagse Hogeschool

Nieuwe studenten werven met online marketing

De Haagse Hogeschool
Wat we doen

Data
Performance
On-site
Branding

De Haagse Hogeschool is een onderwijsinstelling met een breed scala aan voornamelijk HBO-opleidingen. Deze opleidingen gaan van economische opleidingen tot technische opleidingen, verspreid over meerdere vestigingen in Den Haag maar ook Delft en Zoetermeer.

Door hevige concurrentie van diverse hogescholen en universiteiten uit de regio is de inzet van diverse (online) advertentiekanalen ook een must in deze branche. Sommige opleidingen die als ‘lastig’ bestempeld staan door die forse concurrentie moeten dan ook extra hun best doen voor nieuwe studenten. De opleiding Commerciële Economie was zo’n opleiding.

Om het aantal aanmeldingen van de opleiding Commerciële Economie een boost te geven hebben de Haagse Hogeschool en Multiply de handen ineengeslagen. Middels een online marketingcampagne die meerdere kanalen besloeg is de bekendheid onder potentiële studenten gestegen. Tekst- en videoadvertenties via Google AdWords, Bing Ads maar ook Facebook en YouTube hebben gezorgd dat jongeren, die binnen de doelgroep vallen, op meerdere plaatsen maar ook apparaten en tijden de boodschap van de opleiding te zien krijgen.

Resultaat was dat er veel meer verkeer (+2.500% sessies) is gegenereerd naar de opgestelde landingspagina. Daarnaast is het aantal doorklikken naar de Open Dag pagina gestegen met 121%.

2.500% 

stijging van het aantal sessie aan de landingspagina

121%

meer doorklikken naar de Open Dag pagina's

1.404%

meer weergaven op diverse online platformen