Samenwerken met kennis en inzicht

Samenwerken met kennis en inzicht
Doelstellingen
  • Aantrekken relevant verkeer
  • Kennisoverdracht
  • Inzicht creëren in data
Compassion
Wie is Compassion?

Compassion begon in 1952 in Korea met de droom van één man: de Amerikaanse evangelist Everett Swanson. Tijdens en vlak na de Korea-oorlog zag hij de verschrikkingen in het land waar hij als legerpredikant werkte. Kinderen zwierven op straat, omdat ze wees of verstoten waren.

Wat begon met 35 weeskinderen in Korea, is uitgegroeid tot ruim 2 miljoen kinderen wereldwijd. Nu werkt Compassion in 25 ontwikkelingslanden op 3 continenten: Azië, Afrika en Latijns-Amerika. In Nederland is Compassion sinds 1996 actief. Compassion gelooft in langetermijn-ontwikkeling via lokale kerken. De hulp start zo vroeg mogelijk, daarom werken we met (zwangere) moeders en baby's en kinderen.

De uitdaging

Voorheen was er gebrek aan maatwerk in de optimalisatie van online campagnes van Compassion. Het ontbrak nog aan kennis om een sterke gefaseerde aanpak van marketingcampagnes in te zetten. Ook inzicht in data was een onderwerp waarop Compassion nog grote stappen in kon zetten. Overkoepelend is ondersteuning gezocht op het gebied van campagnestrategie en uitvoering.

De aanpak

Multiply ondersteunt Compassion door gezamenlijk campagnestrategieën op te bouwen. Daarnaast ondersteunen we met inzet en overdracht van kennis. We hebben veel contact met Compassion om de online marketing uitdagingen die zij hebben het hoofd te bieden en online campagnes op te zetten en uit te voeren over de diverse kanalen die we inzetten.

"De ontwikkelingen op online advertising, SEO, website en privacy gaan hard. De uitdaging als NGO is niet alleen op conversie te focussen, maar de mogelijkheden van online optimaal te benutten. Multiply houdt ons scherp op nieuwe ontwikkelingen en neemt veel werk uit handen. Samen met hen hebben we de afgelopen 3 jaar mooie online strategieën ontwikkeld door voor verschillende producten uit te proberen wat het beste werkt. Het bouwen van een goede audience en het uitstellen van conversie hebben gezorgd voor kwalitatief beter bereik en een vergroting van onze conversieratio. We weten nu wat we van een campagne kunnen verwachten en wanneer we moeten bijsturen. Het samen oplopen past in onze aandacht voor digital maturity: we zijn nooit klaar met leren en proberen en dat doen we graag samen met een deskundige partij"

Ilja Boeije, Marketing & Engagement Specialist Compassion

De resultaten

Wij als Multiply zijn het verlengstuk voor Compassion Nederland om hun boodschap online zo goed mogelijk over te brengen bij bekende en nieuwe doelgroepen. Door de samenwerking tussen Compassion en Multiply wordt er voor meer verkeer naar de website gezorgd en worden de verschillende goede doelen ook zoveel mogelijk onder de aandacht gebracht, wat resulteert in meer sponseringen en donaties.

Ook groei ervaren?

Wil jij net als Compassion ook soortgelijke groei ervaren? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.