15% groei bij retailer met high-end kledingmerken voor de stijlbewuste man

15% groei bij retailer met high-end kledingmerken voor de stijlbewuste man
Wat we inzetten

CRM
Data
Multiply Retail Model
Organic
Paid
Social

Doelstellingen
  • Groei in online omzet & bezoekers;
  • Naamsbekendheid verhogen bij de doelgroep;
  • Online zicht- en vindbaarheid versterken;
  • Omnichannel groei bewerkstelligen;
  • Implementeren van het Multiply Retail Model.
logo_1_20220505_084712
Wie is Coef Men?

Coef Men is een unieke mannenwereld met een combinatie van fashion, sneakers en lifestyle artikelen. Met een internationale mix van bekende merken zoals Stone Island, C.P. Company, Daily Paper en Lyle & Scott is Coef Men dé plek waar iedere stijlbewuste man aan het juist adres is. 

Naast high-end kledingmerken vind je bij Coef Men ook niche merken zoals A.P.C. en AMI PARIS. De collectie wordt verrijkt met sneakers van merken als Karhu, Hi-Tec, New Balance, Filling Pieces en Mason Garments. Ook vind je bij Coef Men stijlvolle accessoires, luxe koffietafelboeken en verzorgingsproducten. Coef Men is gevestigd in Nijmegen, Arnhem, Utrecht, Leiden en in Mall of The Netherlands in Leidschendam. Daarnaast shop je de collectie online op coef.nl.

De oorsprong

Meer dan 10 jaar geleden opende Coef Concept Store zijn deuren in het centrum van Nijmegen, als één van de eerste conceptstores van Nederland. Coef Concept Store is inmiddels een begrip in Nijmegen en wijde omgeving. Naast een uitgebreide collectie footwear en streetwear voor heren en dames, vind je er ook een kapsalon. Na het succes van Coef Concept Store, werd in 2014 Coef Men opgericht.

Doelstelling

Coef Men is met hun webshop in deze fase aan het ontdekken wat hun potentie is en waar ze naartoe kunnen groeien. Door het implementeren van ons Multiply Retail Model en RACE-funnel zorgen we ervoor dat we de doelgroepen en (potentiële) klanten in elke fase van de klantreis bereiken.

Aanpak

Bij het ontwikkelen van de marketingstrategie voor Coef Men hebben we ons eigen Multiply Retail Model ingezet en de RACE-funnel toegepast. Dit staat voor Reach, Act, Convert en Engage. De RACE-funnel is ontwikkeld voor retail partijen om hun doelgroep in verschillende fases te bereiken. De meeste ondernemers rekenen het resultaat in een silo af door alleen te kijken naar de directe return on investment (ROI). De RACE-funnel zorgt voor een duurzame groei waar je uiteindelijk kijkt naar de return on marketing investment (ROMI). 

Met onze RACE-funnel hebben wij ons bij Coef Men eerst op de klanten en gebruikers gericht die het meeste waarde toevoegen. Vanuit daar zijn wij steeds verder naar boven gaan werken om de groep van tevreden en terugkerende klanten zo groot mogelijk te maken voor Coef Men. Op die manier kijken we dus altijd eerst naar de kanalen en platformen die het meeste waarde toevoegen en waar we de kortste klap maken. Wil je meer weten over de inzet van onze funnel? Check dan ook eens onze blog!

"Sinds de start van de samenwerking met Multiply behalen we erg mooie resultaten op online marketing gebied. Er wordt constant nagedacht over het optimaliseren van campagnes. Dat Multiply retail specialist is, is voor ons een grote pré. Het contact en de samenwerking met Yannick en zijn collega’s wordt als prettig ervaren."

Jip Versteegh
Content Marketeer Coef Men

De resultaten

Bij Coef Men is sinds de start van de samenwerking het totaal aantal websitebezoekers gestegen met 32% ten opzichte van vorig jaar waarvan 35% aan nieuwe gebruikers. Met de focus op een aantal conversiegerichte campagnes hebben we er voor gezorgd dat het aantal transacties met 23% is gestegen en de totale opbrengst met 15%. De focus in de eerste periode lag hem in het optimaliseren van de Google Ads & Shopping campagnes. Dit had als resultaat een groei van 300% in websitebezoekers, 181% aan transacties en 145% aan opbrengsten via Google Ads campagnes.

32%

stijging in websitebezoekers

145%

stijging in resultaten Google Ads

15%

stijging in totale opbrengst

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Multiply?

De samenwerking is prettig. Contact met Multiply is laagdrempelig, dankzij de korte lijntjes kun je snel schakelen.

Waar vinden jullie Multiply de meeste waarde toevoegen?

Multiply heeft kennis en expertise in huis. Ze nemen je veel uit handen op online marketing gebied, maar denken ook graag met je mee en leggen je diverse zaken geduldig uit zodat je zelf ook stappen kunt maken.

Wat zijn redenen om met Multiply te werken?

Eén van de belangrijke redenen voor Coef is dat Multiply specialist is op het gebied van retail marketing. Ze begrijpen de branche en bijbehorende uitdagingen. Daarnaast is Multiply op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zo kun je écht groeien.

Het Multiply Retail Model op jouw organisatie toepassen?

Wil jij net als Coef Men ook soortgelijke groei ervaren door ons model? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.