Blackstone

Hoe de online opbrengsten met 102% stegen door inzet van online adverteren.

Blackstone
Doelstellingen
  • Groei op retail kanalen
  • Groei op online
  • Awareness creëren
  • Marge behoud
blackstone_3_20190221_061514
Wie is Blackstone?

Blackstone is een bekend schoenenmerk en tevens familiebedrijf die al bijna 25 jaar schoenen produceren. Met een breed assortiment voor elke gelegenheid heeft Blackstone over de laatste jaren een herkenbare stijl ontwikkeld. 

Naast dat Blackstone schoenen bij veel online en fysieke winkels beschikbaar zijn hebben zij ook een eigen webshop. Sinds januari 2018 werken Blackstone en Multiply samen.

De uitdaging

Voor Blackstone zijn er twee belangrijke graadmeters waarop zij succes meten. Naast hun eigen platform bieden zij hun assortiment ook bij diverse retail partijen aan. Een groei van beide kanalen is gewenst. Met in het achterhoofd dat de website nog niet op de manier is ingericht zoals gewenst. De grootste uitdaging was dan ook voornamelijk om vanuit de webshop een boost in de groei te realiseren waarbij de marges behouden worden. Dit met een beperkt portfolio waar zij qua schoenen niet een heel divers assortiment hebben en een fashion e-commerce branche die het over het algemeen niet te makkelijk heeft. Hieromheen was het doel om awareness rondom het merk te creëren.

De aanpak

Er zijn verschillende acties ondernomen om deze uitdaging te volbrengen. De gehele accountstructuur is ten eerste omgezet binnen Google Ads en automated bidding is ingezet om op die manier zo optimaal mogelijk hierop in te spelen. Daarnaast is er een upper funnel strategie ingezet om de uitgebreide doelgroep te targetten o.b.v. Display en YouTube. Uiteindelijk voedt je met deze upper funnel strategie de lower funnel die bijdrage aan de resultaten die zijn neergezet.

"Multiply verzorgt voor ons alle online marketing activiteiten op een manier alsof het voelt dat we een inhouse team hebben. Sinds we samenwerken met Multiply hebben we een betere online zichtbaarheid en zien wij de interesse naar Blackstone stijgen, zowel in retail als op ons eigen platform."

Rutger Tichelaar, E-commerce & Online Marketing Manager Blackstone

De resultaten

Sinds Blackstone de samenwerking is aangegaan met Multiply hebben zij een opbrengsten groei ten opzichte van 102% gerealiseerd ten opzichte van de periode ervoor. De transacties zijn met 90% toegenomen. Het merk Blackstone is ook meer gaan leven onder de doelgroep waarmee de online zichtbaarheid is versterkt en de interesse is gegroeid. Op de website zijn 73% meer bezoekers geregistreerd en zijn er 69% meer nieuwe gebruikers bereikt.

90%

meer transacties

102%

meer opbrengsten

73%

meer gebruikers

69%

meer nieuwe gebruikers

Ook groei ervaren?

Wil jij net als Blackstone ook soortgelijke groei ervaren? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.