Loading...
Online adverteren 2017-09-26T12:22:36+00:00

Door jouw advertenties op het juiste moment aan de juiste bezoekers te laten zien connect Multiply je doelgroep met jouw product of dienst. Met voortdurende monitoring en optimalisatie drukken we de kosten van de advertenties en maximaliseren we jouw rendement. We zijn premier partner van Google, partner van Bing en Gold Partner van Channable. Mede door deze partnerships zijn we altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Partners die resultaat ook als prioriteit stellen

Waarom online adverteren?

Diverse testen hebben uitgewezen dat een combinatie van online adverteren en SEO (organische vindbaarheid) een positief effect heeft op jouw verkeer, omzet en rendement.

Voordelig: Je betaalt alleen voor relevante bezoekers en over het algemeen alleen als ze op jouw advertentie klikken.

Naamsbekendheid: Je kunt je op brede zoekwoorden of onderwerpen richten en naamsbekendheid creëren voor je website en je winkels of locaties.

Meer bezoekers: Online adverteren verhoogt het aantal mensen wat jouw website bezoekt.

Invloed: Je kunt zelf bepalen waar bezoekers op jouw website binnenkomen.

Inzichtelijk: De kosten en opbrengsten zijn inzichtelijk te maken.

Concurrentie: Als jij adverteert is er minder ruimte voor je concurrenten.

Waar adverteren we?

We kunnen jouw advertenties plaatsen in zoekmachines zoals Google en Bing, maar ook op websites waar jouw doelgroep zich bevindt. We werken onder andere met typen content zoals tekstadvertenties, banners en filmpjes. We kunnen ook gebruik maken van social kanalen zoals Facebook, LinkedIn en Instagram, maar ook YouTube en Gmail.

Hoe werken we?

Multiply heeft vanuit ervaring met diverse branches een eigen aanpak voor maximaal rendabele advertenties uitgewerkt:

  • We scannen jouw website en bepalen de strategie;
  • We richten alles in om het adverteren mogelijk te maken;
  • We analyseren en optimaliseren jouw advertenties.

Maatwerk voor jouw website

Elke website is anders. Daarom beginnen we met het bepalen van de strategie en de doelstellingen van het online adverteren. Willen we naamsbekendheid bereiken of juist eerdere bezoekers van de website opnieuw benaderen?

De strategie die we gebruiken is belangrijk: Hoe specifieker we jouw advertenties kunnen instellen, hoe gerichter we de juiste bezoekers kunnen benaderen. We voorkomen zo kliks die weinig opleveren en maximaliseren het rendement van jouw advertenties.

Daarnaast denken we in de strategische fase na over de manieren en kanalen die we kunnen gebruiken om jouw product of dienst op de beste manier zichtbaar te maken. Zit jouw doelgroep op LinkedIn of zijn het vooral gebruikers van YouTube? Hoe beter we jouw kennen, hoe relevanter wij kunnen zijn.

De kosten zo efficiënt mogelijk

Na de strategische fase zetten we alles klaar om te gaan adverteren. We stellen de advertenties en campagnes zo efficiënt mogelijk in zodat jouw boodschap je doelgroep optimaal gaat bereiken.

Nadat de advertenties zijn geplaatst gaan we ze op basis van de resultaten optimaliseren. Soms kunnen we bijvoorbeeld extra variaties op een goede advertentie maken of moeten we uitsluiten dat bepaalde zoekopdrachten jouw advertenties laten zien om zodoende nog relevanter te zijn.

Doordat we jouw advertenties constant in de gaten houden kunnen we snel schakelen op veranderingen en ze optimaal laten profiteren van de situatie in de markt.

Samenwerken?

Samenwerken!

Samen een strategie uitschrijven voor online adverteren of brainstormen over de mogelijkheden die Multiply voor jou in petto heeft? Neem contact op met Multiply of kom gezellig een keertje langs! Of laat je terugbellen of mailen om jouw situatie te bespreken. Wat jij prettig vindt!

Neem contact op

Training volgen?

Training volgen!

Wil je een sterke kennispartner maar zelf de touwtjes in handen houden? Volg dan onze training online adverteren om up-to-speed te zijn in sneltreinvaart. Geen zorgen, je hoeft niet gelijk zonder zijwieltjes te fietsen. Je kan na de training nog een maand lang vragen stellen zonder enige kosten.

Neem contact op

Vormen van online adverteren

Adverteren met Google

Door te adverteren op Google kun je je advertenties laten verschijnen bij termen waarop mensen zoeken. Je betaalt per klik en dus alleen voor mensen die jouw website echt bezoeken. We kunnen tekstadvertenties plaatsen maar ook gebruik maken van Google Shopping, een vergelijkend winkelplatform van Google waarop we (een selectie van) jouw producten kunnen plaatsen. We kunnen ook adverteren in de grootste email-dienst van Nederland: Gmail.

Adverteren op Social Media

Ook jouw bedrijf of organisatie heeft een sociale kant. Social media hebben enorm veel gebruikers en deze platformen weten veel over hun interesses. Zo heeft Facebook ongeveer 9,6 miljoen gebruikers in Nederland. Adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn is daarom erg gericht en nog steeds volop in ontwikkeling. Zo kunnen we jouw product of dienst bijvoorbeeld ’s avonds op social media onder de aandacht brengen bij mensen die deze overdag op de website bekeken hebben.

Adverteren met Bing

Google is de grootste zoekmachine in Nederland maar het marktaandeel van Bing is hard aan het groeien. Er is vaak minder concurrentie op Bing waardoor klikprijzen lager liggen en uit ervaring weten we dat advertenties op Bing vaak een hoger rendement hebben. Check maar eens een aantal van je eigen zoektermen op Bing.nl.

Adverteren op YouTube

YouTube is na Google de grootste zoekmachine ter wereld en is zelfs groter dan de gezamenlijke kabel TV wereldwijd. Door heel specifiek en gericht te adverteren is het net zoals op Google mogelijk om jouw doelgroep op YouTube te benaderen. Dit doen we onder andere met filmpjes die bijvoorbeeld voor of na video’s worden afgespeeld.

Adverteren op andere websites

Het is mogelijk om tekstadvertenties of banners te plaatsen op websites die door jouw doelgroep worden bezocht. Er zijn meer dan 2 miljoen websites aangesloten op het Google Display Netwerk wat dit mogelijk maakt. Adverteren op andere websites is daarmee een effectieve manier om je naamsbekendheid te vergroten.

Het is ook mogelijk om mensen te benaderen die je website eerder al bezocht hebben of bijvoorbeeld hun winkelwagentje hebben verlaten op jouw site. Dit noemen we remarketing.

Datafeed marketing met Channable

Daarnaast kunnen we jouw producten of een selectie daarvan plaatsen op vergelijkingssites en platforms zoals Marktplaats, Beslist en Fashionchick. Het is alsof je je producten in een andere etalage plaatst en daarmee een andere en grotere doelgroep benadert. Dat doen we door jouw producten door te zetten door middel van een zogenaamde datafeed. Hiervoor werken we samen met Channable.

Bekijk onze training in datafeed marketing.

Ready to Talk?

BEWANDEL VANDAAG NOG DE WEG NAAR SUCCES!

Neem contact op