Performance

Marketplaces

Producten verkopen op Amazon.com werkt iets anders dan via bijvoorbeeld Bol.com. Waar het bij Bol.com mogelijk is om een product te verkopen zonder dat je naar de webwinkel wordt doorgestuurd, plaats je bij Amazon een soort advertentie waarmee je bezoekers naar jouw eigen webwinkel kunt leiden. Omdat Amazon wereldwijd actief is biedt dit enorme kansen voor je webwinkel om een nieuwe publiek te bereiken. Daarnaast blijft de webwinkel ieder jaar opnieuw groeien, alleen in 2017 kocht de Nederlandse consumenten al voor circa 250 miljoen euro bij Amazon.

Advertentiemogelijkheden op Amazon:

Gesponsorde productvermeldingen: Dit is de meest gebruikte manier van adverteren op Amazon en kan je vergelijken met advertenties zoals je kent van Google Shopping. Bij het invullen van een zoekopdracht komen de advertenties, inclusief afbeeldingen, prijs en verzendmogelijkheden, boven of onder de resultaten te staan. De advertenties worden hierbij geactiveerd op basis van de zoektermen van de bezoekers, belangrijk dus om de zoektermen te verwerken in de titels van je producten.

Headline search: Dit is een advertentie waarbij een grote banner boven de zoekresultaten wordt getoond. Het is hierbij mogelijk om drie verschillende producten te tonen. Belangrijk bij deze manier van adverteren is dat je betaald per klik en alleen kan kiezen voor exacte zoektermen en exacte zinsdelen, je moet daarom goed weten waar jouw bezoekers op zoeken.

Product display ads: Bij een product display ad worden de advertenties net zoals de normale productpagina’s weergeven in de webshop. Deze advertenties worden geactiveerd door zelf interesses en een doelgroep in te voeren.

Stay in the know

We zullen je niet spammen. Elke maand een update, that’s all! 750+ mensen gingen je al voor.