Loading...

LinkedIn adverteren: dé manier om de zakelijke markt te bereiken

Naast de sociale mediakanalen zoals Facebook en Twitter die meer gericht zijn op sociale interactie (wat de naam al zegt) wordt LinkedIn vaak voor een heel ander doeleinde gebruikt. LinkedIn wordt voornamelijk gebruikt om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen jouw branche, vacatures te raadplegen en kennis op te doen of te delen.

Daardoor verschilt het doel van het adverteren ten opzichte van overige sociale mediakanalen. Wat we vaak horen is dat LinkedIn relatief duur is in vergelijking met andere kanalen. Nu willen wij zeker niet zeggen dat adverteren op LinkedIn goedkoop is, maar het kan ook zijn dat de campagnes niet optimaal worden ingericht.

Wij hebben een aantal tips waardoor je jouw campagnes kan verbeteren opgesomd:

Specifieer je content voor LinkedIn

Vaak wordt de content van de advertenties overgenomen van bijvoorbeeld Facebookadvertenties. Dit is uiteraard niet de bedoeling aangezien de bezoeker voor een compleet andere reden op dit medium komt. Het advies is dus om je advertentieteksten aan te passen.

Taalinstellingen

Bij het opzetten van de campagne wordt voor de Nederlandse taal gekozen. Het blijkt echter dat veel Nederlanders (ongeveer 40%) zijn taalinstelling op de Engels taal heeft ingesteld. Hierdoor wordt een groot gedeelte van de doelgroep uitgesloten wanneer deze enkel op Nederlands staat ingesteld.

LinkedIn Insight Tag

Idealiter wordt de doelgroep gebaseerd op basis van de gegevens van de LinkedIn Insight Tag. Deze tag zorgt ervoor dat je doelen voor je campagnes kan instellen en dat deze zich voor dit doel optimaliseert. Ook verzamelt het gegevens over de doelgroep die je website bezoekt.

Door middel van deze tag is het dus mogelijk om je campagnes nog beter in te stellen voor het uiteindelijke doel. Omdat wanneer een doel wordt geselecteerd LinkedIn automatisch je advertenties gaat optimaliseren om dit doel te bereiken. Het advies is dus om altijd de tag te installeren, immers meten is weten.

Via Google Tag Manager is het instaleren van deze tag snel voor elkaar en kan worden gestart met het verzamelen van gegevens. Lees meer over Google Tag Manager in een eerder blog van ons.

Zorg voor een gevulde bedrijfspagina

Wanneer je langs een mooie etalage in een winkelcentrum loopt en je gaat vervolgens naar binnen (klik) en vervolgens kom je in een winkel terecht met amper wat kleding in de rekken, blijf je dan in de winkel of ga je gelijk weer weg om verder te kijken? Over het algemeen wordt het laatste gedaan. Hierdoor is het belangrijk om een volledig profiel in te richten zodat de bezoeker zoveel mogelijk geïnformeerd wordt.

Advertenties

Er zijn voor LinkedIn verschillende soorten advertenties in te zetten. Hieronder geven we enkele voorbeelden:

Sponsored Content

Deze advertenties zien eruit als normale posts die terugkomen in je tijdlijn. Waar normaal alleen je connecties je post kunnen zien kan je deze nu ook promoten onder je doelgroep. Deze advertentiesoort geeft de adverteerder de meeste mogelijkheden wat betreft het toevoegen van tekst en beeld.

Sponsored InMail

Dit soort advertenties worden vertoond onder het kopje berichten.

Tekst Ads

Dit is in essentie de kleinere variant van de gesponsorde content advertenties en komt rechts in je LinkedInpagina te staan. Het grootste verschil hiermee is dat deze advertentie in je beeld blijft staan terwijl je scrolt.

Heb je zelf plannen om te starten met adverteren op LinkedIn of heb je vragen hoe jij jouw campagne het beste kan inrichten? Neem dan contact op met Bas Zethof of kom bij ons langs, de koffie staat al klaar!

By Bas Zethof| 2017-11-17T15:57:52+00:00 17 november 2017|