Loading...

Boost je winkelbezoeken middels Facebook store ads

Iedereen is wel op de hoogte van de traditionele manier van Facebook adverteren. Zo krijg je meerdere malen per dag wel een gesponsorde video of een afbeelding te zien. Een andere bekende variant zijn de dynamische productadvertenties. Deze laat het specifieke product wat de klant op de website heeft gezien nog een keer op Facebook voorbijkomen. De advertenties worden dynamisch aangevuld met de specifieke kenmerken van de producten die getoond worden, zie onderstaand voorbeeld:

Dit is slechts 1 van de verschillende advertentie soorten binnen Facebook.

Winkelbezoeken

Een minder bekende variant is het stimuleren van winkelbezoeken. Het werkt door de individuele Facebookpagina’s van de verschillende winkels te koppelen aan de campagne. Naast de normale targeting methodes die Facebook aanbiedt ligt nu de nadruk op de winkellocaties. Zo is het mogelijk¬† om binnen een bepaalde straal de winkels op te nemen in de targeting:

Wanneer iemand die aan de doelgroep vereiste voldoet en in de buurt van een winkel is, dan krijgt deze een advertentie te zien. Deze worden vervolgens dynamisch aangevuld aan de hand van de winkellocaties. Zie onderstaand voorbeeld:

Wanneer op de routebeschrijving wordt geklikt wordt je automatisch doorgelinkt naar Google Maps met een routebeschrijving naar de vestiging. Hiermee wordt beoogd om een winkelbezoek voor de potentiele klant zo laagdrempelig mogelijk te maken.

Het meten van winkelbezoeken

Facebook berekent het aantal winkelbezoeken bijna op de dezelfde manier als Google dit doet. Om een lang verhaal kort te maken worden deze gemeten aan de hand van:

  • Locatieservices (mensen die hun locatiedeling hebben openstaan).
  • Satellietbeelden en kaartgegevens van externe partijen.
  • Filteren van werknemers VS voorbijgangers.

Vervolgens worden deze gegevens ge√ęxtrapoleerd en berekent over de totale populatie. Ook wordt er gebruik gemaakt van verificatie polls om de nauwkeurigheid van de technieken te polsen.

Ook benieuwd geworden naar de mogelijkheden van Facebook Winkelbezoeken? Neem dan nu contact op met bas.zethof@multiply.nl.