Data Driven Marketing

Ben jij als retailer op zoek naar manieren om jouw marketingresultaten te verbeteren en je verkoop te verhogen? Dan is datagedreven marketing iets voor jou. Met data driven marketing maak je gebruik van data om betere beslissingen te nemen en gerichte marketingacties te ondernemen. Ontdek hoe je meer uit je marketing kunt halen met onze data driven marketing oplossingen.


Haal meer uit je marketing met data driven online marketing

Online marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Maar hoe weet je welke online marketingstrategie het beste werkt voor jouw bedrijf? Met data driven online marketing kun je aan de hand van data-analyse gerichte marketingacties ondernemen. Zo krijg je betere inzichten in het gedrag van je doelgroep en kun je je marketingstrategieën hierop inrichten. Wij bieden diverse oplossingen voor data driven online marketing, zodat jij meer uit je marketing kunt halen.


Data Gedreven Marketing voor retail: Verhoog jouw conversie en verkopen

Als retailer wil je natuurlijk zoveel mogelijk verkopen en omzet genereren. Maar hoe zorg je ervoor dat je doelgroep ook daadwerkelijk iets koopt? Met Data Gedreven Marketing voor retail kun je aan de hand van data-analyse gerichte aanbiedingen en promoties ontwikkelen die aansluiten bij de behoeften van jouw doelgroep. Zo verhoog je niet alleen je conversie, maar ook je verkoop. Door gebruik te maken van data kunnen keuzes sterker onderbouwd worden en is de kans op succes vele maten groter.

Customer Data Platform Retail (MRM)

Wij werken met retailers en merken in de mode-, schoenen-, sport- en woonbranche die één of meerdere fysieke winkels hebben. Onze missie is om jou als schoenen retailer te helpen groeien door middel van onze kennis en innovaties.

De basis van onze werkwijze is het Multiply Retail Model (MRM) welke wordt ondersteund door het ISTO & RACE model. Door onze jarenlange ervaring in (online) retail marketing weten wij als geen ander hoe wij met jouw complexe retail vraagstukken om moeten gaan en kunnen bijdragen aan jouw (online) doelstellingen. 

Onze werkwijze bij een fashion / mode retailer

Wij weten precies hoe we jullie moeten ontzorgen bij strategische vraagstukken en in de uitvoering van de strategie. Het ISTO-model (Inzicht, Strategie, Tactiek en Optimalisatie) helpt jouw mode onderneming de juiste strategie te formuleren en de uitvoering te perfectioneren. Het RACE-model (Reach, Act, Convert, Engage) stelt ons daarbij in staat om jullie doelgroep te identificeren en op basis van jouw klantreis de juiste kanalen in te zetten.

We kennen de waarde van data en streven er naar om altijd data-driven te werken. Dat betekent dat we op basis van data al onze beslissingen nemen. We benchmarken jullie prestaties en gebruiken die data om de strategie te voeden. We werken met geaccrediteerde specialisten en vatten onze resultaten samen in overzichtelijke dashboards die we in ons (twee)wekelijkse contactmoment presenteren, aangevuld door rapportages op maat waar nodig.



Waarom data driven marketing?

Data gedreven marketing is belangrijk omdat het marketeers in staat stelt om gerichter en effectiever te communiceren met hun doelgroepen. Door gebruik te maken van data kunnen marketeers inzicht krijgen in de voorkeuren, interesses en gedragingen van hun klanten en potentiële klanten. Dit stelt hen in staat om gepersonaliseerde en relevante berichten te sturen, op het juiste moment en via de juiste kanalen. Bovendien kan data gedreven marketing helpen om nieuwe kansen en trends te identificeren. Door trends en patronen in de data te identificeren, kunnen marketeers nieuwe doelgroepen en segmenten ontdekken en nieuwe producten en diensten ontwikkelen die beter aansluiten op de behoeften van de markt. Kortom, data gedreven marketing is een krachtig instrument voor marketeers om hun doelgroepen beter te begrijpen en meer impact te hebben met hun boodschappen en campagnes.

Meer weten over data driven marketing?

Geïnteresseerd in onze werkwijze? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.