CRM voor retail

Bij Multiply weten wij hoe belangrijk trouwe klanten voor jou als retailer zijn. Daarom zijn wij gespecialiseerd in CRM voor retailers in de fashion, schoenen, sport of wonen & lifestyle branche. Zo helpen we niet alleen retailers met het laten groeien van hun klantenbestand, maar ook met het onderhouden van de huidige klanten.

Wat is CRM? 

CRM staat voor Customer Relationship Management ofwel klantrelatiebeheer. CRM bestaat eigenlijk uit twee belangrijke onderdelen. Het eerste onderdeel spreekt voor zich en is het beheren van al het contact met klanten. Het tweede onderdeel is het automatiseren van processen.

Waarom is CRM zo belangrijk?

Als retailer haal jij met jouw organisatie elke dag ladingen met gegevens binnen. Voor het verzamelen en ordenen van deze gegevens worden vaak verschillende systemen gebruikt. Bijvoorbeeld een kassasysteem voor het verwerken van aankoopgegevens. Zonder deze systemen lopen dit soort processen al snel spaak.

Klantdata is zeer nuttige en daarmee ook zeer belangrijke informatie voor elke organisatie. Hoe kan jij namelijk de juiste mensen bereiken als jij niet weet wat voor soort klanten jouw producten koopt? Het organiseren en managen van deze klantgegevens is dus noodzakelijk! Om deze data te managen kan je gebruik maken van een van de vele beschikbare CRM-systemen.

Hoe helpt Multiply retailers met CRM?

E-mailmarketing
Als online marketing specialist kunnen wij geen CRM-systeem bieden. Wel kunnen we je helpen om de door jou verzamelde gegevens zo effectief mogelijk in te zetten in de huidige marketing. Bijvoorbeeld door de inzet van een effectieve e-mailmarketing strategie.

Bij Multiply bieden wij verschillende oplossingen voor e-mailmarketing aan retailers. Ten eerste kunnen wij de rol van consultant vervullen als jij al een lopend e-mailmarketingtraject hebt. Zo adviseren we jou hoe jij dit traject kunt optimaliseren. Daarnaast evalueren we samen de resultaten en zoeken we samen naar oplossingen om het traject te blijven verbeteren. Ook kunnen wij adviseren wat de beste software is voor jouw organisatie. Niet elke organisatie is namelijk hetzelfde.

Naast consultant kunnen wij ook het gehele e-mailmarketingtraject uit handen nemen. Dit houdt in dat wij zelf templates ontwikkelen, databases beheren, segmenteren en personaliseren, periodieke e-mails versturen en dit allemaal terugkoppelen aan jou als retailer met bijbehorend advies.

Bijbehorend bij een goede e-mailmarketingstrategie is het opzetten en beheren van automatiseringen. Laat bijvoorbeeld naar elke klant automatisch een mail versturen op zijn of haar verjaardag met een kortingscode. Of stuur een extra mail met stylingtips wanneer een klant een bepaald product in jouw webshop koopt. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Trends & ontwikkelingen, tools & technologieën
Als retailer is het soms lastig om bij te blijven met alle ontwikkelingen in de snel veranderende branche waarin jij werkzaam bent. Gelukkig zijn wij bij Multiply altijd up-to-date met de nieuwste trends en ontwikkelingen. Daarnaast hebben onze specialisten kennis van veel verschillende tools en programma’s als Mailchimp. Copernica, Reloadify, tritonX, Squeezely en ga zo maar door.

Waarom Multiply jouw partner is voor CRM?

Niet alleen zijn wij dé retail marketing specialist, wij zijn ook nog eens Mailchimp Pro Partner, Copernica Partner en hebben wij nog veel meer partners en samenwerkingen. Genoeg redenen om voor Multiply te kiezen als jouw CRM-partner! Niet voor niets is onze slogan: “wij helpen retail organisaties groeien”.

Op zoek naar een partner die jou helpt bij CRM?

Wij helpen jou graag verder. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.