On-site

Conversie Optimalisatie (CRO)

Bij jouw website horen bepaalde doelen zoals het kopen van een product of het inschrijven voor een nieuwsbrief. Als een bezoeker van jouw website zo’n doel uitvoert treed er een zogenaamde conversie op. Met conversie optimalisatie onderzoeken we wat jouw website beter kan doen om aan de behoeften van jouw bezoekers te voldoen.

Bezoekers naar je website halen met bijvoorbeeld advertenties of een goed geoptimaliseerde website is stap één. Vervolgens moet de website en de inhoud daarvan je bezoeker namelijk ‘overhalen’ om tot aankoop, inschrijving of een andere handeling over te gaan. Er zijn allerlei manieren om dit proces te beïnvloeden. Het doel is om jouw website een zo hoog mogelijk rendement te laten halen op de bezoekers. Bij een hoger conversieratio heb je namelijk minder bezoekers nodig voor hetzelfde resultaat.

Bij CRO richten we ons op:

  • Navigatie van de website: Kunnen bezoekers vinden wat ze zoeken? 
  • Gebruiksvriendelijkheid: Is de website eenvoudig te gebruiken? 
  • Beperken van siteverlatingen: Waarom verlaten bezoekers de website?
  • Motivering van bezoekers: Waarom zou een gebruiker converteren? 
  • Branding en merkbeleving: Hoe onderscheidt jouw website zich ten opzichte van de rest en wordt dit duidelijk op de website gecommuniceerd?

Stay in the know

We zullen je niet spammen. Elke maand een update, that’s all! 750+ mensen gingen je al voor.