Loading...

SEO in de praktijk: Sportpaleis

Soms is de praktijk de beste leermeester. Dat geldt ook voor SEO. Je kunt talloze SEO handleidingen bestuderen of stappenplannetjes doornemen, uiteindelijk moet je de handen uit de mouwen steken om een impact te kunnen maken met je SEO optimalisaties. Hoewel wij meerdere klanten hebben met mooie SEO resultaten is Sportpaleis een goed voorbeeld van sterke SEO voor e-commerce, met name op de Nike Tech Fleece producten. Op allerlei variaties van dit zoekwoord vinden we Sportpaleis op pagina 1 van Google terug. We hebben daarom in samenwerking met Sportpaleis deze blog geschreven. Doe er je voordeel mee!

Hoe werkt het?

Hieronder staat uitgebreid beschreven hoe de sterke positie van Sportpaleis tot stand is gekomen. Mocht je echter een korte samenvatting willen:

  • Zorg voor een goede technische basis van je website. Zorg dat je een duidelijke structuur hebt en landingspagina’s die zijn afgestemd op wat potentiële klanten zoeken.
  • Koop slim en sterk in. Welke pagina zal een hogere positie halen, die met vijf producten of die met twintig?
  • Maak optimaal gebruik van trends. Zie je een product of merk aan populariteit winnen – zorg dat je één van de eersten bent die er op in haakt. Een goede positie ben je niet zomaar kwijt!
  • Kijk naar je concurrenten. Laten ze kansen liggen? Profiteer hiervan door het net wat beter te doen.
  • Zorg voor volledige en unieke beschrijvingen van je producten en productgroepen. Onderbouw voor Google én je bezoeker dat jij de autoriteit bent op het onderwerp waarop je een goede SEO positie wil halen!

Start verkoop

Hoe begon het allemaal? Sportpaleis begon in mei 2014 voorzichtig met de verkoop van Nike Tech fleece artikelen. In eerste instantie met sets voor heren bestaande uit een joggingbroek met een hooded windrunner vest. Deze waren verkrijgbaar in de basic kleuren zwart en grijs. Sportpaleis kreeg al snel in de gaten dat er een enorme vraag was naar Tech Fleece. Het innovatieve materiaal zit namelijk erg prettig en is gemaakt van kwalitatief hoogwaardige materialen. Bovendien hebben de pakken een modern silhouet, kleden mooi af en zijn helemaal van deze tijd. Een nieuwe hype leek geboren.

Sportpaleis besloot om hun Tech Fleece collectie in januari 2015 flink uit te breiden met een collectie voor dames en kinderen ook kwamen er voor de heren verschillende kleuren en designs bij. De focus lag er vooral op om de basiskleuren diep in te kopen. Dat is achteraf een juiste keuze geweest. Vooral met de zwarte en grijze joggingbroeken in kleine herenmaten XS en S is Sportpaleis een van de weinigen die de broeken nog ruim op voorraad heeft.

SEO optimalisaties

Sportpaleis was al jaren serieus actief met het beschrijven van hun artikelen op de website. Hun unieke omschrijvingen waren in eerste instantie bedoeld als extra stukje service naar de klant toe maar natuurlijk ook om zo beter gevonden te worden op diverse extra zoektermen als geslacht, modelnaam, artikelnummer en soort. Al snel werd duidelijk dat beslist.nl met de Tech Fleece artikelen een hoge positie had bemachtigd op Google. En wat beslist.nl kan, dat kunnen wij zelf ook, dachten ze bij Sportpaleis. Misschien zelfs beter…

Dat was voor Sportpaleis het moment om een aparte pagina op de site in te richten voor de gehele Tech Fleece collectie, met name ook om het zoekwoord Nike Tech Fleece in de URL naar voren te laten komen. De volgende stap was het toevoegen van SEO teksten aan de website. De allereerste tekst was een tekst over de Nike Tech Fleece collectie die uiteindelijk heeft geresulteerd in de huidige hoge positie op Google voor Sportpaleis.

Aan de slag!

Dit voorbeeld laat zien hoe het met een goede strategie ook in deze tijd nog goed mogelijk is om een sterke SEO positie te bemachtigen. Benieuwd welke kansen er voor jou liggen? Neem contact op met Multiply!