Loading...

Project Description

Plan van Aanpak

Bij aanvang van het social media project is in samenspraak met de klant een social mediastrategie bepaald, met als doel om het aantal conversies via social media te laten toenemen. Om dit te realiseren is een social media campagne opgezet waarbij de strategie aansluit op dit doel. Zo is bepaald om de mensen die vlak tegen een conversie aanzaten te remarketen (nogmaals benaderen met een propositie). Zo zijn de mensen die bijvoorbeeld iets in hun winkelwagentje laten zitten, maar niet hebben afgerekend nogmaals benaderd met de boodschap dat er nog wat in hun winkelmandje zit, zie onderstaand voorbeeld:

Wat we doen

  • Online adverteren

  • Organische vindbaarheid

  • Inzicht in resultaten

  • Social Advertising

Middels deze campagne is het ook mogelijk de klant cross-device van hun werk naar thuis op de bank te volgen. Zo kan het zijn dat iemand besluit op zijn of haar werk een product te bekijken, maar niet te kopen en vervolgens wanneer deze thuis komt en door zijn of haar feed scrolt hetzelfde product nog een keer te zien krijgt.

In eerste instantie was deze campagne getarget op de winkelwagenverlaters (dichtst bij de conversie) en naarmate het resultaat goed bleef, is deze steeds iets verder uitgebreid naar de andere lagen van de customer journey. Zo werden de klanten die zich meer in de oriëntatie- of beslissingsfase zaten ook in de strategie betrokken. Het resultaat hiervan was dat er steeds meer klanten in het sales proces werden betrokken van aandacht naar verkoop.

Uiteindelijk is het resultaat behaald door de targeting zodanig af te stemmen dat enkel de gewenste doelgroep werd bereikt zonder onderlinge conflicten. Daarnaast is de productfeed van de klant zo ingezet dat deze ook de juiste producten, met een relevante boodschap aan de gewenste doelgroep werden getoond (aan de hand van de fase waarin deze zich bevindt).

Over Epplejeck

Iedereen die van paarden houdt of aan paardensport doet heeft weleens gehoord van Epplejeck, de grootste ruitersportzaak van Nederland. Inmiddels telt het bedrijf 12 superstores en blijft het groeien. Zo is nu ook de eerste winkel in België een feit. De passie van Epplejeck ligt op het veranderen van de ruitersportbranche op de vlakken sfeer, beleving en service. Hiervoor heeft het haar eigen formule ontwikkeld met maar één doel en dat is om jou fan te maken.

Zo heeft Epplejeck een ruim assortiment om elke ruiter te kunnen bedienen. Om dit te verwezenlijken heeft het onder andere drie huismerken in verschillende prijsniveaus. Daarnaast heeft het bedrijf een obsessie voor unieke producten om haar fans blijvend te verbazen.

Om bovenaan te blijven en uit te breiden op onlinegebied zowel in Nederland als in het buitenland zijn Epplejeck en Multiply een samenwerking aangegaan. Zodoende is er social media campagne ingezet met als doel de producten van Epplejeck op het juiste moment aan de juiste doelgroep te tonen om zo het aantal conversies te stimuleren.

Vraag nu jouw GRATIS scan aan

Wat kun je verwachten?

  • Inzichten omtrent organisch en betaald verkeer

  • Concurrentie benchmark

  • Pagina tendens

  • Evaluatie van de betaalde campagnes

  • Quick wins die je vandaag al zou kunnen oppakken

  • Meeting om de scan gezamenlijk te evalueren