Loading...

Stay up-to-date

We zullen je niet spammen. Elke maand een update, that’s all! 1.000+ mensen gingen je al voor.

Inschrijven voor de update

Hoe effectief zijn mijn advertenties zonder dat iemand hierop klikt?

9 maart 2018|Adwords, SEA|

Tijdens het dagelijks adverteren op het Google Netwerk worden vele klikken, sessies en conversies binnengehaald. Echter wat relatief nog weinig wordt gemeten is hoe effectief jouw advertenties zijn zonder dat hier een klik aan te pas is gekomen. Traditionele manier van attribueren Als je adverteert middels Google AdWords dan [...]

Het komt steeds dichterbij… de GDPR!

2 maart 2018|CRO|

Ondertussen is iedereen wel op de hoogte van de GDPR of AVG op z’n Nederlands. 25 mei 2018 is het zover, dan gaat deze nieuwe wetgeving in. Dit betekent dat de eisen omtrent privacy verder worden aangescherpt en betrokkenen, jij en ik als consument, meer rechten hebben. Op het [...]

SEO in de praktijk: Sportpaleis

22 februari 2018|SEO|

Soms is de praktijk de beste leermeester. Dat geldt ook voor SEO. Je kunt talloze SEO handleidingen bestuderen of stappenplannetjes doornemen, uiteindelijk moet je de handen uit de mouwen steken om een impact te kunnen maken met je SEO optimalisaties. Hoewel wij meerdere klanten hebben met mooie SEO resultaten [...]

Channable: De basics

16 februari 2018|Analytics, SEA, Shopping|

Channable is een zeer veelzijdige tool waarmee online verkopers hun producten kunnen aanbieden op vergelijkingssites, affiliate platformen en marktplaatsen. Channable stelt ons in de gelegenheid om de aangeleverde data aan te vullen, te optimaliseren en je producten te selecteren en filteren. Het doel hiervan is simpel: betere resultaten halen [...]

Meta descriptions zijn jouw digitale visitekaartje

2 februari 2018|Nieuws, SEO|

Hieronder zie je een organisch zoekresultaat van Google. Bij Multiply maken we vaak de vergelijking dat dit jouw digitale visitekaartje is. Voor sommige (potentiële) bezoekers is dit de allereerste aanraking met jouw merk en/of website. Het is daarom belangrijk om je organische zoekresultaat goed weer te geven. In deze [...]

Verandering Facebook nieuwsfeed heeft invloed op jouw bedrijfspagina

19 januari 2018|Uncategorized|

Facebook heeft onlangs aangekondigd een verandering door te voeren aan de nieuwsfeed van gebruikers. Met deze verandering hoopt Facebook dat de berichten van de vrienden van een gebruiker prominenter naar voren gaan komen. Dit heeft als direct gevolg dat de berichten die worden gepost op bedrijfspagina’s minder bereik zullen [...]

Google Grants: De nieuwe richtlijnen voor 2018

12 januari 2018|Uncategorized|

Maak je gebruik van een Google Grants account, wees dan goed voorbereid op het nieuwe jaar met de nieuwe voorwaarden waar je Google Grants account aan moet voldoen. De nieuwe voorwaarden zijn voornamelijk bedoeld om de adverteerders van deze accounts te dwingen om zo relevant mogelijk te adverteren en [...]

Terugblik op 2017

9 januari 2018|Nieuws|

Hallo allemaal! Geheel in onze eigen stijl komen we een week later met ons jaaroverzicht van 2017. Rekening houdend met de drukke agenda's tijdens de feestdagen (eindejaarspresentaties, kerstborrels, oliebollen bakken en nog meer kerstborrels) dachten wij dat we het dit jaar maar eens anders moesten doen om toch op [...]

Wat er staat te gebeuren voor CRO in 2018

15 december 2017|CRO|

Er wordt gespeculeerd over verschillende ontwikkelingen in 2018 op het gebied van webdesign, gebruikerservaring en conversie optimalisatie. Hier lichten we een paar van de belangrijkste trends voor jou uit. Hamburgermenu Het hamburgermenu, dat icoontje om het menu via mobiel te openen, is al een tijdje omstreden. Het hamburgermenu is [...]

SEO in 2018

8 december 2017|SEO|

December is de maand waar we terugkijken op het afgelopen jaar, de begrotingen maken voor volgend jaar en ook vooruit kijken naar een heel nieuw jaar vol online marketing successen! In deze blog gaan we in op de ontwikkelingen in de SEO-wereld. Aan het einde van 2016 schreven we [...]

Black Friday | De Resultaten

1 december 2017|Nieuws, SEA|

De afgelopen weken kon je bijna niet aan ontsnappen Black Friday. Deze zelf bedachte feestdag blijft maar groter worden en meerdere retailers communiceren dan ook weer recordomzetten. We kunnen inmiddels wel stellen dat Black Friday officieel door de Nederlandse consument is omarmd.   Black Friday 2018 Dit jaar begon bij [...]

Speel tactisch in op cognitieve bias voor meer conversies

24 november 2017|CRO|

De bezoekers van jouw website zijn irrationeel. Hoezeer we zelf ook denken dat we goed onderbouwde keuzes maken is toch iedereen onderhevig aan cognitieve bias. Kort gezegd is cognitieve bias een denkfout, we beoordelen zaken op een onlogische manier. Maar we zijn wel consistent in het maken van deze [...]

Facebook Messenger Ads! Gebruik jij ze al?

13 november 2017|SEA, Uncategorized|

Facebook is bezig om steeds meer mogelijkheden tot adverteren uit te rollen. Zo was het al mogelijk om op Instagram en in het Facebook Audience Network te adverteren. De laatste mogelijkheid die erbij is gekomen: Facebook Messenger Ads. Wie gebruikt Facebook Messenger? Wie niet! Per maand worden er meer [...]

De perfecte prijs: Pas prijspsychologie toe

3 november 2017|CRO|

Wist je dat je prijsperceptie kunt beïnvloeden? Hoe de prijs van een product terugkomt op de website bepaalt namelijk hoe deze wordt geïnterpreteerd door bezoekers. Door prijspsychologie toe te passen kan een product met een hoge prijs goedkoper overkomen. Handig als jouw producten hoger zijn geprijsd dan de concurrent. [...]

Maak je blog SEO-proof

27 oktober 2017|SEO|

Eerder schreven we al dat een blog bijna altijd een goede toevoeging is voor jouw website. De voordelen waren: Je wordt vindbaar op meer zoektermen. Leuke manier om nieuws en trends te delen. Blogs passen heel goed in de A en I van het welbekende AIDA model (awareness, interest, [...]

Google Tag Manager

20 oktober 2017|Adwords, Analytics, SEA|

Wat kan je met Google Tag Manager? Google Tag Manager is een gratis tool vanuit Google, maar wat kan je er nu eigenlijk mee en zou je hier gebruik van moeten maken? Wat is Google Tag Manager? Volgens Google zelf is Google Tag Manager een tag managementsysteem waarin Javascript [...]

Multiply introduceert de automatische Bing Import

12 oktober 2017|Analytics, Bing, Nieuws|

Wie gebruik maakt van Bing weet dat de integratie van dit Microsoft platform met Google Analytics allesbehalve soepel loopt. Grootste pijnpunt van de miscommunicatie tussen bovengenoemde kanalen is het ontbreken van alle Bing Ads kostengegevens in Analytics (onderstaande afbeelding laat de frustratie zien waar we nu nog tegenaan liepen). [...]

Multiply bezoekt Google in Dublin

6 oktober 2017|Adwords, Analytics, Nieuws, SEA|

Op 28 september zijn we met het hele team van Multiply op bezoek geweest bij het hoofdkantoor van Google in Dublin. Tijdens dit bezoek werden verschillende ‘labs’ georganiseerd waarbij de onderwerpen audience (doelgroepen) en attributie werden behandeld. Audience De eerste sessie stond al vroeg op de dag gepland, maar [...]

10,35% hogere conversieratio bij Intersport Twinsport

22 september 2017|Nieuws|

- Case Study Intersport Twinsport - Een hogere conversieratio, wie wil dat nou niet? Dit houdt in dat relatief meer bezoekers van de website een aankoop doen en dat er meer inkomsten zijn. Met conversie optimalisatie onderzoeken we wat er op jouw website beter zou kunnen worden gedaan om [...]

Google schroeft eisen HTTPS nog verder op

12 september 2017|Analytics|

Vanaf oktober 2017 zal Chrome, de browser van Google, nog strenger omgaan met pagina's die nog gebruik maken van HTTP in plaats van het veiligere HTTPS. Eerder maakte Chrome al melding van een onveilige verbinding op het moment dat de gebruiker passwords of betaalgegevens in moest vullen op HTTP [...]

Hé Retailer! Q4 komt eraan, ben jij goed voorbereid?

8 september 2017|SEA|

Nu de zomer en het warme weer zo goed als achter ons ligt, wordt het tijd om voor de komende periode de planning op te maken. Waar traditioneel gezien vooral december een belangrijke maand in het vierde kwartaal is, zien we tegenwoordig een verschuiving naar andere dagen zoals een [...]

Roy versterkt het team

4 september 2017|Nieuws|

Maandag 28 augustus is de laatste aanwinst van Multiply gestart. Roy Smit zal zich vanaf deze week volledig gaan richten op alles wat met betaald adverteren te maken heeft. Het kan dus zomaar zijn dat je Roy aan de lijn krijgt als je volgende keer naar kantoor belt. Een [...]

Adverteren op YouTube: bridge the gap

29 augustus 2017|Adwords, SEA|

YouTube is naast Google een van de meest gebruikte zoekmachines in Nederland. Zo waren in het jaar 2016 ruim 7,2 miljoen gebruikers actief op het videoplatform. Dit is een aanzienlijk aantal mensen dat door dit platform bereikt wordt. YouTube biedt meerdere voordelen voor de adverteerder, maar wat zijn deze nou [...]