Loading...

Offline loves online: Only for Men

Wie ‘s avonds regelmatig Nederland 1 kijkt is het vast al tegengekomen: de nieuwe TV commercial van Only for Men. Gekenmerkt door Hans Kraay jr.

Het hogere doel van deze campagne is om de naamsbekendheid van Only for Men vergroten. Daarom trekken wij samen met Only for Men deze commercial ook mooi door naar online video en display ads. Op deze manier wordt er gestreefd naar on- en offline dekking, zodat deze elkaar versterken.

Offline marketing

Hoewel de focus de laatste jaren steeds meer op online ligt blijft offline een krachtig middel. Een groot voordeel van een TV commercial is bijvoorbeeld dat dit vaak wordt gezien als een soort statussymbool. Je komt immers niet zomaar op TV. Daarbij komt kijken dat de reclame vaak wordt gelinkt aan de uitzendingen die er rondom te zien zijn. Zo doet de commercial van Only for Men goed aan het feit dat het te zien is voor en na sterke programma’s, zoals De Wereld Draait Door, EenVandaag en het NOS Journaal. En wat niet te vergeten valt, een TV commercial biedt de kans om “de massa” te bereiken.

Versterkende kracht van online marketing

Maar waar offline marketing tekort schiet komt online marketing kijken. Online marketing is doorgaans een stuk goedkoper, doelgerichter, beter meetbaar en veel flexibeler doordat het realtime aangepast kan worden. Bij online video ads koop je geen zendtijd in en betaal je alleen voor actieve weergaven van de video. Dit betekent dat er pas betaald hoeft te worden wanneer iemand de video langere tijd bekijkt of bijvoorbeeld naar je website doorklikt. Het bedrag dat je hiervoor over hebt geef je zelf aan!

Hoewel één van de voordelen van een TV commercial het bereiken van “de massa” is, kun je dit ook zien als een nadeel. Niet iedereen zal geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt en valt zogezegd binnen de doelgroep. Online spreken we wél specifiek de doelgroep aan met geavanceerde targeting opties. Daarnaast versterken de kanalen elkaar doordat zij op elkaar inspelen. De online ads worden bijvoorbeeld extra vaak vertoond net nadat er weer een TV commercial is uitgezonden. Zo kan de doelgroep niet om je uiting heen.

Het effect

De combinatie van offline TV commercials en online video ads blijkt dus goud. Dit is bij Only for Men goed terug te zien in de resultaten. Het aantal zoekopdrachten op de merknaam is in een korte periode al flink gestegen. Een mooie praktijkcase van hoe je advertising zou moeten inzetten over meerdere kanalen.

Natuurlijk kun je online ads niet alleen afstemmen op een TV commercial maar ook op bijvoorbeeld: folders, offline evenementen of nieuwsbrieven. Benieuwd hoe je dit het beste doet? Neem dan contact met ons op.