news

Multiply lanceert Keyword Map

news

Adriaan

19 augustus 2020

De Keyword Map is de jongste innovatie van Multiply en is een efficiënte manier om zoekwoordenoptimalisatie in de praktijk te brengen. Het is vaak een uitdaging om op basis van een lange lijst van zoektermen te bepalen waar je moet beginnen met het optimaliseren van jouw website. Met de Keyword Map is deze uitdaging verleden tijd en kun je direct aan de slag om je zoekwoordenoptimalisatie concreet te maken.

Online Marketing draait vaak om ‘zoekwoorden’. Door je met betaalde advertenties of bij het optimaliseren van jouw website op zoekwoorden te richten, zorg je dat je aanbod is afgestemd op de zoekvraag van je doelgroep. Hoe beter jouw aanbod aansluit op de zoekvraag, hoe hoger je rendement zal zijn.

Multiply heeft jarenlange ervaring in het uitvoeren van zoekwoordenonderzoeken ter ondersteuning van jouw website optimalisatie. Om dit nóg concreter en makkelijker toepasbaar te maken, komt daar nu de Keyword Map bij.

Wat is de Keyword Map?

Heel kort door de bocht is het een overzichtelijke tabel van jouw website. Hij categoriseert jouw website en geeft aan in hoeverre de pagina’s zijn geoptimaliseerd op zoekwoorden vanuit het zoekwoordenonderzoek. Per pagina kunnen drie zoekwoorden gekoppeld worden waarvan periodiek de ranking wordt gecontroleerd. Je krijgt verder duidelijke visuele feedback over zaken die verbeterd kunnen worden, zoals de lengte van meta titels en beschrijvingen of pagina’s die posities verliezen in Google. De Keyword Map wordt voorzien van een duidelijke handleiding en wordt periodiek bijgewerkt om jou van de laatste updates te voorzien.

Wat kun je doen met de Keyword Map?

1. Leg het zoekwoordenonderzoek naast de Keyword Map en bepaal welke pagina’s je in gaat richten op zoekwoorden met veel potentie.

2. De kracht van de Keyword Map zit in het filteren. Filter bijvoorbeeld op al je blog pagina’s en optimaliseer de titels. 

3. Voeg tot drie zoekwoorden toe die je wil tracken op elke pagina. Bij de volgende update zie je de posities van die zoekwoorden. 

4. Houd over langere periode bij wat de ontwikkeling van die pagina is. Na verloop van tijd kun je bijvoorbeeld ook bekijken welke pagina’s weer een opfrisser nodig hebben.

5. Filter op je laatste gewijzigde pagina’s en kijk wat voor wijzigingen we voor je hebben herkend. Optimaliseer nieuwe pagina’s zodat je website snel op orde is!

6. Check het totaal aantal volume waarop je potentieel kunt ranken met elke pagina van jouw website. Dit geeft aan wat jouw pagina’s met potentie zijn!

7. Categoriseer de website en bepaal per categorie acties om je website te optimaliseren.

      Ook werken met de Keyword Map?

      De Keyword Map sluit naadloos aan op elk website optimalisatietraject waarbij een zoekwoordenonderzoek is uitgevoerd. Vraag jouw contactpersoon naar de Keyword Map of vraag om meer informatie in ons contactformulier.