news

Lennart geïnterviewd door Thuiswinkel.org

news

Bas

21 september 2021

Succes betekent voor online marketing bureau Multiply het laten groeien van retail organisaties. Ze zijn er voor retailers en merken die nieuwe klanten aan zich willen binden, bestaande klanten willen heractiveren of hulp nodig hebben met het vertalen van hun boodschap naar online. Multiply is onlangs business partner geworden van Thuiswinkel.org en stelt zich via dit interview graag aan je voor. We spreken Lennart Koetsier, directeur van Multiply, over het bedrijf en de belangrijkste e-commercetrends. Tot slot heeft hij nog drie waardevolle tips voor retailorganisaties.

Kun je iets meer vertellen over Multiply en jouw rol binnen het bedrijf?

“Ik ben het online marketing bureau Multiply gestart in 2013 en we zijn al die jaren actief geweest in de retailmarkt. We hebben ons in al die jaren echt weten te onderscheiden met onze vakkennis in combinatie met retail. We innoveren heel duidelijk voor deze markt en bouwen elke dag aan oplossingen om de retail te helpen met digitalisering.

Mijn rol als directeur is heel divers en er komt gigantisch veel op je af. Je bent constant aan het afwegen wat de grootste prioriteit heeft en wat impact maakt. Dat geldt zowel voor intern als extern. Gelukkig hebben we een sterk en leuk team wat ook een deel van die verantwoordelijkheden met plezier kan en wil dragen.”

Waar ben je trots op? Waarmee onderscheiden jullie jezelf van de concurrentie?

“Ik ben dankbaar voor het hechte team wat we hebben en waarmee we elke dag impact maken in de (online) retailmarkt. Daarnaast krijgen we erg positieve geluiden terug van onze klanten over de manier waarop wij ze verder helpen groeien, ook in moeilijke tijden. Dat doet ons goed!

We onderscheiden ons in onze specialisatie. Ik durf wel te stellen dat niemand in de markt beter snapt hoe retail werkt en hoe je daar resultaat behaalt. Sommige retailers zijn na een pauze van een aantal jaar weer klant geworden omdat ze inzien dat wij jaar op jaar winstgevend resultaat boeken.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste e-commercetrends in 2021? Hoe spelen jullie daarop in?

“Omnichannel (data): We adviseren onze klanten hoe ze online kunnen inzetten om ook de fysieke winkels en verkoop te verbeteren en vice versa. De data die op beide kanalen wordt gegenereerd, gebruiken we vervolgens weer in onze marketingmodellen om de klant nog relevanter van dienst te kunnen zijn.

Ontwikkeling in cookiewetgeving: Third party cookies gaan verdwijnen. Door middel van innovaties proberen we de impact hiervan te verminderen. Dus actief bedenken welke oplossingen er nodig zijn en onze klanten adviseren om relevant hun doelgroep te kunnen bereiken. We werken momenteel veel samen met partijen om first party data te ontsluiten en daarmee de bestaande en nieuwe klant te bereiken.

Lokale vindbaarheid: We hebben locatiemanagement tool Loqatio gelanceerd om voor bedrijven met meerdere vestigingen het management super makkelijk te maken. Verander bijvoorbeeld in één keer de openingstijden van al je vestigingen of creëer één centrale plek voor alle reviews van al je winkels. Goed voor je lokale vindbaarheid en klanttevredenheid. Niemand wil klanten voor een dichte deur. Het allernieuwste: automatisch laten reageren op je reviews. Scheelt jou weer tijd en daarmee geld!”

Wat zijn jullie plannen voor de (nabije) toekomst? Op welke manier willen jullie eventueel verder groeien?

“Online business consultancy voor alle retailorganisaties met een visie, dat is onze visie. We willen groeien naar een model waarin we in de breedte beter kunnen adviseren over teamopbouw, IT architectuur en allerhande e-commerce zaken. Daar focussen we met onze online marketing expertise niet per se op, maar willen we kunnen bieden via ons Multiply Architects platform. We schakelen experts met meer dan 10+ jaar ervaring in de retail en wholesale in die de klappen van de zweep kennen. Op die manier kun je onafhankelijk en eerlijk advies ontvangen van freelancers die gekeurd zijn door Multiply. Daarnaast geloven we dat data van vitaal belang is en willen we de cirkel rond maken door offline te koppelen aan online. Alleen op die manier ziet de retailer nog beter waar de marketingeuro’s naartoe gaan en welke impact dat maakt, ook offline.”

Welke drie concrete tips (adviezen) hebben jullie voor onze leden?

“Meld je aan voor e-Academy. Er is super veel wijsheid in de e-Academy op te halen waardoor je niet de fouten hoeft te maken die iemand anders al gemaakt heeft. Ten tweede: investeer in online. Het coronajaar heeft laten zien hoe belangrijk een sterke aanwezigheid daar is. Als laatste: win informatie in over de te volgen strategie. Met oneindige mogelijkheden en oplossingen lijkt het soms ingewikkeld waar je welke marketingeuro in moet investeren. Je kan beter goed geïnformeerd beginnen dan halsoverkop beginnen en halverwege de reis bedenken dat je op een andere locatie had moeten zijn. Gelukkig zien we veel retailers die zich goed laten informeren alvorens een strategie en route te kiezen.”

 Waarom zijn jullie business partner geworden van Thuiswinkel.org?

“Om samen met Thuiswinkel.org te werken aan een sterke, gezonde en volwassen e-commercebranche. We geloven dat we nog redelijk aan het begin van het e-commerce tijdperk staan en met dit partnership impact kunnen maken op langer termijn samen met Thuiswinkel.org.”

Bron: Thuiswinkel.org

Stay in the know

We zullen je niet spammen. Elke maand een update, that’s all! 750+ mensen gingen je al voor.