how to

Het belang van kosten importeren in jouw Google Analytics omgeving

how to

Michael

23 juni 2021

Om jouw doelgroep te bereiken adverteer je waarschijnlijk op verschillende platformen. Voor elk platform hanteer je weer een apart budget en kostenplaatje waardoor snel het overzicht kan worden verloren. In dit blog laten we zien welke oplossing wij daarvoor hebben bedacht.

Waarom is er een oplossing nodig?

Voor de meeste retailers is Google Analytics de centrale hub waarop je al jouw statistieken kan monitoren. Alleen zie je hier niet alle statistieken in terugkomen. Zo zie je standaard alleen maar de kosten van Google Ads terugkomen en niet van jouw andere marketingplatformen.

Om het overzichtelijker te maken hebben we bij Multiply een kostimport ontwikkeld. Hiermee importeren we de kosten van de meest populaire advertentieplatformen in Google Analytics. Zo hebben we nu de mogelijkheid om de kosten van de volgende platformen in Google Analytics te krijgen:

  • Facebook Ads kost import
  • Instagram Ads kost import
  • Bing Ads kost import

Vraag nu jouw gratis digitaliseringsvoucher ter waarde van €1.000,- aan!

Aanvragen

Wat kan je vervolgens met deze data?

Naast dat het natuurlijk handig is om in een overzicht te zien wat jouw gemaakte kosten op deze platformen zijn, krijg je ook meer inzicht in de winstgevendheid. Zo kan je bijvoorbeeld zien wat de ROAS (Return On Ad Spend) is, hierdoor krijg je een overzicht welke campagnes het meest effectief zijn en welke je beter kan uitzetten.

Mocht je al gebruik maken van ons dashboard dan zal je, nadat de kostimport is geactiveerd, ook daar per bron / medium kunnen zien hoeveel kosten je nu maakt en wat daar de ROAS van is.

Meer weten? Neem dan nu contact met ons op en wij helpen je graag verder!

Stay in the know

We zullen je niet spammen. Elke maand een update, that’s all! 750+ mensen gingen je al voor.