news

Google Shopping campagnes met partners

news

Yannick

14 mei 2020

Vrijwel iedereen die wel eens actief bezig is geweest met het online verkopen van producten heeft wel eens gehoord van Shopping campagnes. Met behulp van een datafeed kun je adverteren op het zoeknetwerk van Google met jouw producten. Maar heb je ook wel eens gehoord van Shopping campagnes met partners?

Via Shopping campagnes met partners kunnen verkopers aanvullende budgetten toevoegen van merkfabrikanten die bij Google zijn aangesloten. Door dit partnership kunnen merken hun verkooppartners ondersteunen bij de promotie van specifieke producten met als effect dat zowel de omzet stijgt als de productoverweging van het merk en de verkoper.

Hoe het werkt

Shopping campagnes met partners vallen onder de standaard Shopping advertenties. Merkfabrikanten kunnen hierdoor hun producten promoten en tegelijkertijd het verkeer naar verkopers van hun voorkeur stimuleren. Via de Shopping campagnes met partners kunnen merkfabrikanten de advertentiekosten van de verkoper deels financieren (voor hun eigen producten), in ruil voor toeschrijvingsrapportage van de verkoper (alleen voor producten binnen de campagne). Verkopers kunnen de aanvullende budgetten van de merkfabrikanten gebruiken om hun biedingen te verhogen en een betere positie op de veiling te bemachtigen. De effecten hiervan kunnen een stijging in vertoningen, klikken en conversies zijn.

De voordelen van Shopping-campagnes met partners op een rijtje:

Verbeter de prestaties 

Voor verkopers: Stimuleer verkeer naar je website en genereer meer omzet door merken de mogelijkheid te bieden hun eigen budgetten te gebruiken en daarmee Shopping-campagnes deels of volledig te financiĆ«ren. 

Voor merken: Verhoog de omzet en productoverweging incrementeel en meetbaar in Google-services, in partnerschap met de verkopers met wie je samenwerkt. 

Rapportage en analyse 

Voor verkopers: Deel eenvoudig prestatiestatistieken met alle merkpartners en benut dezelfde uitgebreide analyse- en rapportagemogelijkheden als voor standaard Google Shopping-campagnes. 

Voor merken: Krijg meer inzicht in hoe uw inversteringen in digitale advertenties tot omzet en productoverweging leiden dankzij analyses en prestatierapporten van Google. 

Ga grootschaliger te werk 

Voor verkopers: Breid je partnerschappen voor digitale advertenties uit naar al je merkpartners, hoe groot of klein ook, en dat met minder moeite. 

Voor merken: Werk samen met alle geschikte verkooppartners om campagnes te financieren en zo de omzet en productoverweging te verhogen op Google.