news

Google My Business optimalisatie makkelijk gemaakt door ons nieuwe GMB Dashboard

news

Adriaan

17 september 2020

Google My Business (GMB) is een gratis platform van Google waar je jouw bedrijfsinformatie kunt weergeven, per vestiging. Op deze manier creëer je lokale vindbaarheid met onder meer adresgegevens, openingstijden, mogelijkheid tot reviewen en het plaatsen van posts.

Het GMB Dashboard

De belangrijkste reden voor het inzetten van Google My Business is het creëren van lokale vindbaarheid. Hoe vaker je dit platform bijhoudt, foto’s plaatst, reageert op reviews en posts plaatst, hoe beter Google je zal weergeven in haar zoekresultaten en op Google Maps.

Google My Business venster

Het is daarom belangrijk je GMB account actueel te houden en regelmatig te voorzien van posts, reacties op reviews en nieuwe foto’s en updates. Hoe meer vestigingen je hebt, hoe minder overzichtelijk dit wordt. Daarom heeft Multiply het GMB Dashboard ontwikkeld als uitbreiding op ons standaard dashboard.

Dit dashboard wordt dagelijks vernieuwd met de meest recente informatie uit GMB zodat de belangrijkste zaken direct inzichtelijk worden en hier snel op gehandeld kan worden.

Reviews op het Google My Business Dashboard
Inhoud dashboard

Het dashboard bestaat uit een viertal bladen/overzichten:

1. Statistieken. Dit geeft de belangrijkste historische statistieken weer.

2. Kaart. Dit toont een kaart waarop een aantal statistieken per vestiging te visualiseren zijn.

3. Vestigingen. Dit toont een lijst met vestigingen en de kwaliteit van de vestiging op GMB.

4. Reviews & Posts. Hier zijn de reviews & posts van jouw GMB account inzichtelijk gemaakt.

        Hoe gebruik je het dashboard?

        Hieronder staan een aantal voorbeelden van hoe het GMB Dashboard per blad/overzicht gebruikt kan worden.

        Statistieken

        • Onderzoek bijvoorbeeld hoe vaak mensen je vinden in Google My Business en op welke manier. Loopt dit terug dan is het waarschijnlijk zinvol om hier meer tijd in te steken.
        • Of onderzoek hoe vaak mensen je vinden in Google Maps. Is alle adresinformatie compleet voor iedere vestiging?
        • En nog veel meer…

        Kaart

        • Bekijk waar jouw vestigingen zich bevinden en hoe vaak men op GMB interactie aangaat met deze vestigingen.
        Vestigingen op het Google My Business Dashboard

        Vestigingen

        • Hier kun je zien wat de kwaliteit van jouw weergave is op GMB. Ontbreken er velden, dan kleurt deze waarde geel en wordt de kwaliteit lager. Zorg dat je deze informatie bijwerkt in jouw GMB account.
        Kwaliteit op het Google My Business Dashboard

        Reviews & Posts

        • Onderzoek hoe vaak er op reviews wordt gereageerd. Hoe meer hoe beter, het reageren op reviews is een mooie manier van klantgerichtheid en helpt bij het verbeteren van je weergave in de Google resultaten.
        • En nog veel meer!
        Reviews overzicht op het Google My Business Dashboard
        Hoe kom jij aan het GMB Dashboard?

        Het GMB Dashboard is een uitbreiding op ons standaard dashboard. Zoek contact met jouw consultant om het GMB Dashboard aan te sluiten en gebruik te maken van deze waardevolle inzichten.