research

Google Gallery Ads

research

Martijn

15 juli 2019

Tijdens Google Marketing Live 2019 in San Francisco zijn er weer een aantal nieuwe ontwikkelingen getoond die dit jaar zijn uitgerold of op de planning staan om te realiseren. Dit is in een van onze recente blogs terug te lezen. Eén van deze ontwikkelingen is de nieuwe advertentiesoort Gallery Ads, waarmee je meer resultaat uit je zoekcampagnes kunt halen. Gallery Ads zijn sinds mei in bèta versie beschikbaar.

Wat zijn Gallery ads? 

De Gallery Ads zijn een variant op de zoekcampagnes die je meer opties geeft om je boodschap over te brengen. Vaak ben je redelijk beperkt in zoekcampagnes, waar je voor meer diversiteit het display netwerk inschakelt. Daar brengen ze nu verandering in. Met de Gallery Ads is het mogelijk je boodschap visueler te maken en te laten zien wat het merkt of het bedrijf te bieden heeft. Hierdoor zal het gemakkelijker zijn om je boodschap over te brengen aan de potentiële doelgroep. Op dit moment is dit alleen nog voor mobiel mogelijk. Google is wel voornemend om in een later stadium te experimenteren met andere formaten en platformen. Maar het is juist voor mobiel interessant omdat het beeld natuurlijk veel kleiner is dan op desktop. Hierdoor kan je nog beter opvallen in vergelijking met de concurrentie.


De vereisten

Om de Gallery Ads in te zetten zijn er een aantal vereisten waar deze aan moeten voldoen. Doordat je afbeeldingen in zet is er minder ruimte voor de tekst.

  • 4 tot 8 afbeeldingen
  • Omschrijving van 70 tekens per afbeelding
  • 1 tot 3 kopteksten

Door het maximale aantal afbeeldingen en kopteksten toe te voegen geef je Google de gelegenheid om beter te testen. Op die manier kan je kijken wat het beste werkt en daarop je Gallery Ads weer aanpassen.

Op dit moment zijn de Gallery Ads in Nederland nog in beta en zijn deze alleen nog voor grote partijen beschikbaar die veel ad spend hebben.


Waarom zou je het moeten gebruiken?

Net als met andere innovaties binnen het Google adverteren is het een quick win als je er zo snel mogelijk mee begint mocht je die optie hebben. Op die manier kan je je concurrentie een stapje voor zijn. Zowel voor de B2C als B2B markt hebben de Gallery Ads voordelen, maar ze lijken vooral effectief voor de B2C. Door verschillende producten of diensten te tonen zorg je ervoor dat je als bedrijf of merk al een overtuigende pitch kan neerzetten voor je doelgroep zonder dat ze je website nog bezocht hebben.

Ben je benieuwd hoe je het beste Gallery Ads kan inzetten? Dan helpen wij jou daar graag bij. Neem dan nu contact op met Multiply.