how to

Evenementen voor jouw bedrijf aanmaken in Google

how to

Lennart Koetsier

15 juni 2017

Met Google Mijn Bedrijf, voorheen Google My Business, is het mogelijk om relevante bedrijfsgegevens te uploaden naar Google. Deze worden weergegeven wanneer er een zoekopdracht wordt gedaan naar jouw bedrijfsnaam.

Waarom is dit belangrijk?

Google Mijn bedrijf is eigenlijk een soort van visitekaartje voor jouw bedrijf binnen Google. Het geeft je de mogelijkheid om snel te laten zien wie je bent, wat je doet en ook hoe goed je erin bent. Daarnaast biedt het nog veel meer mogelijkheden, zo kan je bijvoorbeeld je Google Mijn Bedrijf locaties koppelen aan AdWords waardoor het mogelijk is om locatie extensies bij je advertentie te laten zien.

Google Mijn bedrijf berichten

Ook is er sinds kort een nieuwe functie welke het mogelijk maakt om direct in het overzicht van Google Mijn Bedrijf speciale promoties of evenementen te publiceren. Om een goede indruk te krijgen hoe zoiets eruit ziet hebben wij een voorbeeld evenement aangemaakt.


Google geeft nu dus de mogelijkheid om je eigen evenementen wat meer uit te lichten. Er kan direct op worden doorgeklikt naar een landingspagina die je zelf instelt. Daardoor wordt het voor je bezoekers een stuk makkelijker om de informatie over het evenement te bekijken.

Hoe kan je dit instellen?

Om dit te kunnen doen moet er worden ingelogd bij Google Mijn Bedrijf met het e-mailadres waaraan jouw Google Mijn Bedrijf gekoppeld staat. Vervolgens kan er onder het kopje ‘Berichten’ de nieuwe post worden aangemaakt. Bekijk altijd even het voorbeeld voordat je het bericht post zodat je zeker weet dat alles goed staat ingesteld.

Wil je nog meer weten over functies binnen Google Mijn Bedrijf, dan kan je natuurlijk ook altijd even contact met ons opnemen!