Wil jij als retailer altijd al een stap maken op het gebied van online marketing, maar was de investering altijd net iets te groot? Pak dan nu je kans! Door een gezamenlijk initiatief van INretail, KVK en MKB-Nederland is de subsidieregeling 'Mijn Digitale Zaak' in het leven geroepen. Geïnteresseerd? Bekijk hier de voorwaarden en lees hoe Multiply jou hierbij kan helpen.
Wat houdt 'Mijn Digitale Zaak' precies in?
Met de subsidie 'Mijn Digitale Zaak' kan jij als retailer tot 50% van jouw investering voor digitale oplossingen vergoed krijgen tot een maximaal bedrag van €2.500,-. Deze subsidie is te gebruiken voor de aanschaf van en/of advies over digitale oplossingen.
Misschien zijn bepaalde digitale oplossingen op het moment nog te kostbaar voor jouw business. De subsidie 'Mijn Digitale Zaak' biedt dan een mooie kans om kostenefficiënt te starten met de (verdere) digitalisering van jouw retail organisatie.
Je subsidie optimaal inzetten met Multiply?
Samen groeien met Multiply!
Deze subsidie biedt een uitgelezen kans om een samenwerking met Multiply te kickstarten of de samenwerking met ons uit te breiden. Zo kunnen we samen de (verdere) digitaliseringsslag maken waardoor we naar een hoger niveau groeien. Met onze ervaring in de retail weten we precies wat jouw online uitdagingen als retailer zijn. Bekijk eens een aantal van onze cases om te zien wat we ook voor jouw organisatie kunnen betekenen.
Voorwaarden
“Mijn Digitale Zaak is bedoeld voor bedrijven met personeel die over het laatste afgesloten boekjaar 2 tot 50 werknemers (50 fte) in dienst hadden en een jaaromzet hadden van maximaal € 10 miljoen.
De subsidie mag alleen ontvangen worden als daarmee het de-minimisplafond niet overschreden wordt. Dit is een regel vanuit de Europese Commissie, om te zorgen voor eerlijke concurrentie. Het algemene maximumbedrag is € 200.000 per zelfstandige onderneming over een periode van 3 opeenvolgende belastingjaren. Voor bepaalde sectoren geldt een lager maximumbedrag. Je geeft aan dat je hieraan voldoet via een zogenoemde verklaring de-minimissteun. Deze verklaring is verwerkt in het aanvraagformulier voor ‘Mijn Digitale Zaak’ en hoef je dus niet apart in te dienen.”
- Je hebt 2 tot 50 werknemers (FTE) in dienst over het afgelopen boekjaar;
- Je hebt een maximale jaaromzet van €10 miljoen;
- Je overschrijdt niet het de-minimusplafond.
Er zijn een aantal zaken die niet in aanmerking komen voor de subsidie. Dit zijn de volgende:
- Aankoopadvies door de leverancier van de technologie die jij wilt aanschaffen of implementeren;
- Producten of diensten die niet aansluiten bij wat de leverancier normaal gesproken levert;
- Betaalde social media abonnementen.
Subsidie aanvragen: de stappen
Het proces ziet er als volgt uit:
- Je doet de digitaliseringsscan via de KVK. Aan de hand van deze vragenlijst ontvang je persoonlijk advies over de investering die voor jou loont. Dit advies moet je downloaden en heb je nodig voor de subsidieaanvraag. (Alleen de producten en diensten die op de routekaart in de linker kolom bij ‘Digitale basis op orde’ staan komen in aanmerking voor subsidie. De offertes moeten nog geldig zijn op de datum van uw aanvraag.)
- Offerte aanvraag bij Multiply.
- Met het resultaat van de digitaliseringsscan en de offerte(s) kan je een subsidieaanvraag indienen bij RVO en een voorschot krijgen op de investering. (let op: je kunt maar één aanvraag voor subsidie indienen. Er kunnen wel meerdere offertes tegelijkertijd worden ingediend)
Je kan ‘Mijn Digitale Zaak’ aanvragen vanaf 17 mei 2023. Je logt in met eHerkenning. Voor de aanvraag heb je minimaal niveau 2+ met machtiging RVO-diensten op niveau eH2+ nodig.
Schrijf je nu in!
Ben jij al enthousiast? Mooi, wij ook! Meer informatie over ons aanbod kan je hier vinden. Ben je al overtuigd wat Multiply en de subsidie 'Mijn Digitale Zaak' voor jou kunnen betekenen? Via deze link kan je de subsidie aanvragen.
Mocht je vragen hebben over de subsidie of niet zeker weten of dit wat voor jou is? Neem dan contact op met een van onze consultants.
Retail marketing nieuws in je inbox
We zullen je niet spammen. Elke maand een update met relevant retail marketing nieuws, that’s all! 1.000+ retailers gingen je al voor.