Loading...
Blog 2017-07-14T07:43:35+00:00

10,35% hogere conversieratio bij Intersport Twinsport

22 september 2017|

- Case Study Intersport Twinsport - Een hogere conversieratio, wie wil dat nou niet? Dit houdt in dat relatief meer bezoekers van de website een aankoop doen en dat er meer inkomsten zijn. Met conversie optimalisatie onderzoeken we wat er op jouw website beter zou kunnen worden gedaan om een hoger conversieratio te behalen. Hiervoor worden de behoeften en motivaties van bezoekers onderzocht, zodat [...]

Google schroeft eisen HTTPS nog verder op

12 september 2017|

Vanaf oktober 2017 zal Chrome, de browser van Google, nog strenger omgaan met pagina's die nog gebruik maken van HTTP in plaats van het veiligere HTTPS. Eerder maakte Chrome al melding van een onveilige verbinding op het moment dat de gebruiker passwords of betaalgegevens in moest vullen op HTTP pagina's maar in de nieuwe situatie wordt elke HTTP pagina waarop je gegevens in moet [...]

Hé Retailer! Q4 komt eraan, ben jij goed voorbereid?

8 september 2017|

Nu de zomer en het warme weer zo goed als achter ons ligt, wordt het tijd om voor de komende periode de planning op te maken. Waar traditioneel gezien vooral december een belangrijke maand in het vierde kwartaal is, zien we tegenwoordig een verschuiving naar andere dagen zoals een Black Friday of Cyber Monday. Black Friday Deze vanuit Amerika overgewaaide evenementen, worden altijd de [...]

Roy versterkt het team

4 september 2017|

Maandag 28 augustus is de laatste aanwinst van Multiply gestart. Roy Smit zal zich vanaf deze week volledig gaan richten op alles wat met betaald adverteren te maken heeft. Het kan dus zomaar zijn dat je Roy aan de lijn krijgt als je volgende keer naar kantoor belt. Een korte introductie is dus wel op zijn plaats; Waar kom je vandaan? Ik ben geboren [...]

Adverteren op YouTube: bridge the gap

29 augustus 2017|

YouTube is naast Google een van de meest gebruikte zoekmachines in Nederland. Zo waren in het jaar 2016 ruim 7,2 miljoen gebruikers actief op het videoplatform. Dit is een aanzienlijk aantal mensen dat door dit platform bereikt wordt. YouTube biedt meerdere voordelen voor de adverteerder, maar wat zijn deze nou precies? Hieronder worden enkele voordelen uitgelicht. Bereik je doelgroep op een andere manier Spreek je [...]

5 redenen waarom je vandaag nog moet beginnen met Facebook Advertising

18 augustus 2017|

Elk bedrijf heeft wel een eigen Facebook pagina. Hierop plaats je wekelijks je berichten en je hebt redelijk wat volgers. Maar nog steeds heb je de vraag: hoe krijg ik meer bereik via Facebook? Facebook Advertising is daarin de uitkomst en wij leggen graag uit waarom. Goedkoop je naamsbekendheid vergroten Beelden zeggen meer dan woorden. Kijk daarom maar eens goed naar onderstaande afbeelding. Bron: [...]

Al 3 jaar samen: Multiply & Channable

16 augustus 2017|

Woohoo, tijd voor een feestje! Het is namelijk alweer drie jaar geleden dat Multiply en Channable zijn gaan samenwerken. Tijd om terug te blikken op onze samenwerking. Hoe kwamen we bij elkaar terecht? En zijn we nog blij met elkaar? Terug in de tijd Een aantal jaar geleden bestond er in Nederland nog geen all-in-one oplossing voor het instellen en managen van datafeeds. Met [...]

Win-win: Conversie optimalisatie voor gratis verkeer

11 augustus 2017|

Wanneer er veel andere sites naar jouw website verwijzen, de snelheid van de website hoog is en er veel unieke content op staat is de kans dat jouw website goed organisch vindbaar is hoger. Maar wist je ook dat de positie die je haalt in Google beïnvloed wordt door conversie optimalisatie? Onlangs heeft SEMrush onderzoek gedaan naar de belangrijkste factoren die de positie van [...]

Multiply groeit en de website groeit mee!

4 augustus 2017|

Bij een online marketing bedrijf hoort natuurlijk ook een goede website. Na het nodige zwoegen en zweten zijn we nu klaar om jullie onze nieuwe website te laten zien! We zijn trots op het resultaat. Je vindt er natuurlijk alle informatie over de verschillende diensten en trainingen die we bij Multiply aanbieden, maar ook vertellen we het één en ander over wie wij zijn [...]

7 redenen om te beginnen met Google Adwords

7 juli 2017|

Je hebt nu al een tijdje je eigen website, maar merkt dat het verkeer stagneert. Via organisch zoekverkeer krijg je al wat verkeer binnen, maar je wil groeien. Hoe krijg je dan meer verkeer? Google Adwords is één van de uitkomsten hierin. Maar waarom zou je met Google Adwords beginnen? 1.       Alles is meetbaar en bij te sturen Alles wat je doet met Google [...]

Multiply nu Gold Partner van Channable

30 juni 2017|

Vrijdag 23 juni was Multiply uitgenodigd om het eerste Channable Partner event bij te wonen. Op het event waren meerdere sprekers en werden er diverse onderwerpen behandeld zoals de toekomst van Search, Google Analytics 360 en Dynamische Zoekadvertenties. Tevens werden enkele toekomstige functies van Channable bekendgemaakt en werd Multiply uitgeroepen tot Gold Partner. Gold Partner Met trots is te vermelden dat Multiply is benoemd [...]

Gratis A/B testen met Google Optimize

23 juni 2017|

Heb jij al gehoord van Google Optimize? Met deze tool kun je A/B testen om jouw website te optimaliseren. Eind maart maakte Google bekend dat Google Optimize vanaf nu gratis beschikbaar is voor iedere webshophouder. Ideaal om aan de slag te gaan met conversie optimalisatie. Wat is het? Google Optimize is een testtool en de gratis versie van het uitgebreidere Google Optimize 360. Met [...]

Evenementen voor jouw bedrijf aanmaken in Google

15 juni 2017|

Met Google Mijn Bedrijf, voorheen Google My Business, is het mogelijk om relevante bedrijfsgegevens te uploaden naar Google. Deze worden weergegeven wanneer er een zoekopdracht wordt gedaan naar jouw bedrijfsnaam. Waarom is dit belangrijk? Google Mijn bedrijf is eigenlijk een soort van visitekaartje voor jouw bedrijf binnen Google. Het geeft je de mogelijkheid om snel te laten zien wie je bent, wat je doet [...]

YouTube: Google’s Video Masters

9 juni 2017|

Woensdag 31 mei was Bas Vendrig namens Multiply aanwezig in Dublin op het hoofdkwartier van Google. Reden van zijn komst naar de Ierse hoofdstad was het Speak Up! event dat onderdeel uitmaakt van het Video Masters programma waar Multiply aan deelneemt. Het Video Masters programma is een initiatief van Google om samen met de grootste agencies van Nederland YouTube onder de aandacht van haar klanten [...]

Google Premier Partner: Waar staat dit voor en hoe herken je het?

2 juni 2017|

Zoals je eerder in onze blogs voorbij zag komen heeft Multiply de Google Premier Partner-status. Hierin is onder andere aangegeven welke voordelen deze status met zich meebrengt. Alleen hoe herken je nou of een bedrijf een Google Partner of Premier Partner-status heeft en wat houdt dit nou precies in? Wat houdt het in? De Google Partner-status geeft aan in hoeverre het bedrijf over Adwords-vaardigheden [...]

Hoe schrijf ik een goede Adwords-advertentie?

26 mei 2017|

In het oerwoud van Adwords-advertenties wil jij als unicorn opvallen met een unieke advertentie, daarbij moet je natuurlijk voldoen aan bepaalde richtlijnen vanuit Google om op die manier ook nog een hoge kwaliteitsscore te bemachtigen. Maar de vraag die je je dan natuurlijk stelt is: Hoe schrijf ik een goede Adwords-advertentie? De 3 factoren De eerdergenoemde kwaliteitsscore wordt bepaald door Google en kan vallen [...]

Infographic: Hoe snelheid je website beïnvloedt

22 mei 2017|

Site speed: Een infographic Iedereen weet dat het prettig is om een snelle website te hebben. Het is ook niet voor het eerst dat we als Multiply over site speed schrijven. We vonden bijvoorbeeld eerder al 3 tools waarmee je je laadtijd kunt testen en sitesnelheid blijkt ook in 2017 één van de belangrijkste factoren voor je organische vindbaarheid te zijn. De mensen bij Skilled.co hebben [...]

Chrome Extensies: Page Analytics

12 mei 2017|

Google Chrome is al jaren de meest populaire browser. Ook bij Multiply is Chrome de standaardbrowser. Niet in de laatste plaats omdat Google haar browser heeft uitgerust met de mogelijkheid om extensies toe te voegen die je werk een stuk gemakkelijker kunnen maken. Onze favoriet van de afgelopen tijd is Page Analytics. Deze, door Google uitgebrachte extensie, is een ideale uitbreiding voor de fanatieke [...]

Winkelbezoeken bijhouden in Adwords

5 mei 2017|

Altijd al willen weten hoeveel online bezoekers ook daadwerkelijk je winkels bezoeken? Deze optie van AdWords is sinds kort ook mogelijk in Nederland. Zo valt te analyseren hoeveel klikken op advertenties resulteren in een winkelbezoek. Dit stelt adverteerders nog beter in staat het rendement van de campagnes te analyseren. Wel zijn er nog een aantal voorwaarden, voordat deze statistieken kunnen worden bijgehouden: De adverteerder moet [...]

Maak ik een goede indruk? 4 tips om jouw homepage bezoekers te triggeren

28 april 2017|

Zie je homepage als het visitekaartje voor de rest van de website en zelfs het bedrijf. De homepage is vaak de pagina waar de meeste bezoekers op binnenkomen. Hier is het belangrijk om bezoekers te triggeren om de website verder te bekijken. Wanneer de homepage geen goede eerste indruk maakt loop je het risico dat bezoekers afhaken en hun online zoektocht ergens anders voortzetten. [...]

Power BI dashboards, maak je data inzichtelijk

19 april 2017|

Google Analytics is tegenwoordig de standaard voor bijna elk bedrijf. Maar de data vanuit Analytics is niet altijd even duidelijk. Daarom biedt Multiply nu een manier om de data verder inzichtelijk te maken. Door middel van Power BI, creëren wij op basis van de data die in Google Analytics wordt doorgestuurd een interactief dashboard. Hoe ziet zo’n Power BI dashboard eruit? Om een idee [...]

Online Marketing Trainingen

13 april 2017|

Wat houdt online marketing precies in? Wat is remarketing? Hoe richt ik mijn Google Shopping campagne in? Deze vragen stel jij jezelf misschien ook wel en het liefst zou je deze zo snel mogelijk beantwoord hebben. Om ervoor te zorgen dat jij deze vragen beantwoord krijgt geven wij online marketing trainingen. Van SEA tot CRO Omdat ook wij steeds meer onze specialisaties uitbreiden zien [...]

Voice Search: schrijven is zilver, spreken is goud

6 april 2017|

De meeste van ons zijn gewend om onze zoekopdrachten in te tikken op onze devices. We staan er niet vaak bij stil maar deze manier van zoeken heeft een grote invloed gehad op de ontwikkeling van online marketing. We zijn namelijk altijd op zoek naar de beste zoekwoorden of keywords waar we als site op gevonden willen worden en ontwerpen onze websites zo dat ze maximaal aansluiten op [...]

3 tools om de laadtijd van je website te testen

30 maart 2017|

Is mijn website snel genoeg? Google zal vinden van niet en je vertellen dat je website sneller moet worden. Volgens cijfers vanuit Google verlaat 53% van de mobiele gebruikers een pagina meteen wanneer de pagina niet binnen 3 seconden is geladen. Ook is de interpretatie van snelheid op een mobiel device anders. 3 seconden op een desktop voelt sneller dan op een mobiel apparaat. [...]

Multiply nu partner van Bing

24 maart 2017|

Wij zijn trots dat we nu ook officieel Bing partner zijn. Daarmee wordt de samenwerking die we al hadden met Bing, de zoekmachine van Microsoft, vergroot. Wat is Bing? Bing is net zoals Google een zoekmachine die ervoor zorgt dat jij online van alles kan vinden. Waar Google de marktleider is in Nederland op het gebied van zoekmachines is Bing de tweede zoekmachine, met [...]