Loading...

Gmail Ads als verlengde van je e-mailmarketing

16 april 2018|

Iedereen heeft er wel eens mee te maken gekregen: spam in je e-mail inbox. Tegenwoordig wordt het grootse aandeel van spammail door allerlei slimmigheden er al uitgefilterd en belandt het in je spam inbox of ongewenste e-mails. Gmail Ads werken anders en zijn daarmee een mooie aanvulling op je online marketingactiviteiten, zeker wanneer je al goede resultaten behaalt met een e-mailnieuwsbrief. Wat zijn de [...]

Internationale targeting & SEO

30 maart 2018|

Eén van de meest onderschatte factoren voor je SEO is de internationale targeting. We hebben bij Multiply in de afgelopen tijd een aantal gevallen gezien waarbij de internationale targeting sterke invloed heeft gehad op de organische vindbaarheid van een website. Hoogste tijd voor een blog dus! Big big world De wereld is groot. Er zijn (inclusief dialecten) meer dan 1.000 talen bekend die in [...]

Offline loves online: Only for Men

27 maart 2018|

Wie ‘s avonds regelmatig Nederland 1 kijkt is het vast al tegengekomen: de nieuwe TV commercial van Only for Men. Gekenmerkt door Hans Kraay jr. Het hogere doel van deze campagne is om de naamsbekendheid van Only for Men vergroten. Daarom trekken wij samen met Only for Men deze commercial ook mooi door naar online video en display ads. Op deze manier wordt er [...]

Wat betekent de referral 127.0.0.1:8888 in Google Analytics?

16 maart 2018|

Al sinds enige tijd duikt de referral 127.0.0.1:8888/ regelmatig op in de bron & medium rapporten in Google Analytics. Meestal als er in dit rapport vreemde bronnen te zien zijn dan is dit afkomstig uit spamverkeer. In dit geval is dat niet zo, het verkeer is namelijk afkomstig van Google zelf. Sinds eind 2017 is de naam van Google veranderd van Google Corporation naar [...]

Hoe effectief zijn mijn advertenties zonder dat iemand hierop klikt?

9 maart 2018|

Tijdens het dagelijks adverteren op het Google Netwerk worden vele klikken, sessies en conversies binnengehaald. Echter wat relatief nog weinig wordt gemeten is hoe effectief jouw advertenties zijn zonder dat hier een klik aan te pas is gekomen. Traditionele manier van attribueren Als je adverteert middels Google AdWords dan wordt over het algemeen de waarde van een campagne bepaald aan de hand van wat [...]

Het komt steeds dichterbij… de GDPR!

2 maart 2018|

Ondertussen is iedereen wel op de hoogte van de GDPR of AVG op z’n Nederlands. 25 mei 2018 is het zover, dan gaat deze nieuwe wetgeving in. Dit betekent dat de eisen omtrent privacy verder worden aangescherpt en betrokkenen, jij en ik als consument, meer rechten hebben. Op het gebied van online marketing gaat er wat veranderen en zullen de nodige aanpassingen moeten worden [...]

SEO in de praktijk: Sportpaleis

22 februari 2018|

Soms is de praktijk de beste leermeester. Dat geldt ook voor SEO. Je kunt talloze SEO handleidingen bestuderen of stappenplannetjes doornemen, uiteindelijk moet je de handen uit de mouwen steken om een impact te kunnen maken met je SEO optimalisaties. Hoewel wij meerdere klanten hebben met mooie SEO resultaten is Sportpaleis een goed voorbeeld van sterke SEO voor e-commerce, met name op de Nike [...]

Channable: De basics

16 februari 2018|

Channable is een zeer veelzijdige tool waarmee online verkopers hun producten kunnen aanbieden op vergelijkingssites, affiliate platformen en marktplaatsen. Channable stelt ons in de gelegenheid om de aangeleverde data aan te vullen, te optimaliseren en je producten te selecteren en filteren. Het doel hiervan is simpel: betere resultaten halen dan met de ‘kale’ aangeleverde data. Dit is echter niet altijd even gemakkelijk. In dit [...]

Meta descriptions zijn jouw digitale visitekaartje

2 februari 2018|

Hieronder zie je een organisch zoekresultaat van Google. Bij Multiply maken we vaak de vergelijking dat dit jouw digitale visitekaartje is. Voor sommige (potentiële) bezoekers is dit de allereerste aanraking met jouw merk en/of website. Het is daarom belangrijk om je organische zoekresultaat goed weer te geven. In deze blog richten we ons op de meta description, dat is de zwarte tekst onder het zoekresultaat: [...]

Verandering Facebook nieuwsfeed heeft invloed op jouw bedrijfspagina

19 januari 2018|

Facebook heeft onlangs aangekondigd een verandering door te voeren aan de nieuwsfeed van gebruikers. Met deze verandering hoopt Facebook dat de berichten van de vrienden van een gebruiker prominenter naar voren gaan komen. Dit heeft als direct gevolg dat de berichten die worden gepost op bedrijfspagina’s minder bereik zullen hebben. Waarom kiest Facebook voor deze verandering? Uit een intern onderzoek van Facebook is gebleken [...]

Google Grants: De nieuwe richtlijnen voor 2018

12 januari 2018|

Maak je gebruik van een Google Grants account, wees dan goed voorbereid op het nieuwe jaar met de nieuwe voorwaarden waar je Google Grants account aan moet voldoen. De nieuwe voorwaarden zijn voornamelijk bedoeld om de adverteerders van deze accounts te dwingen om zo relevant mogelijk te adverteren en zo de gebruiksvriendelijkheid van de zoekmachine te vergroten. Wat is Google Grants? Google Grants is [...]

Terugblik op 2017

9 januari 2018|

Hallo allemaal! Geheel in onze eigen stijl komen we een week later met ons jaaroverzicht van 2017. Rekening houdend met de drukke agenda's tijdens de feestdagen (eindejaarspresentaties, kerstborrels, oliebollen bakken en nog meer kerstborrels) dachten wij dat we het dit jaar maar eens anders moesten doen om toch op te vallen. Het resultaat is deze tijdlijn van het afgelopen jaar waarin we verhuisden naar [...]

Peter versterkt het team

5 januari 2018|

In november is er weer een nieuwe aanwinst van Multiply gestart. Peter Brugmans zal zich gaan richten op klantcontacten en het adviseren. Het kan dus zomaar zijn dat je Peter aan de lijn krijgt als je volgende keer naar kantoor belt. Een korte introductie is dus wel op zijn plaats; Waar kom je vandaan? Ik ben geboren op 3 februari 1994 in Aalst, een [...]

Wat er staat te gebeuren voor CRO in 2018

15 december 2017|

Er wordt gespeculeerd over verschillende ontwikkelingen in 2018 op het gebied van webdesign, gebruikerservaring en conversie optimalisatie. Hier lichten we een paar van de belangrijkste trends voor jou uit. Hamburgermenu Het hamburgermenu, dat icoontje om het menu via mobiel te openen, is al een tijdje omstreden. Het hamburgermenu is niet voor alle bezoekers even duidelijk en kan zelfs voor verwarring zorgen. Dit komt doordat [...]

SEO in 2018

8 december 2017|

December is de maand waar we terugkijken op het afgelopen jaar, de begrotingen maken voor volgend jaar en ook vooruit kijken naar een heel nieuw jaar vol online marketing successen! In deze blog gaan we in op de ontwikkelingen in de SEO-wereld. Aan het einde van 2016 schreven we een blog over SEO in 2017. De conclusies uit die blog waren: Zorg dat je [...]

Black Friday | De Resultaten

1 december 2017|

De afgelopen weken kon je bijna niet aan ontsnappen Black Friday. Deze zelf bedachte feestdag blijft maar groter worden en meerdere retailers communiceren dan ook weer recordomzetten. We kunnen inmiddels wel stellen dat Black Friday officieel door de Nederlandse consument is omarmd.   Black Friday 2018 Dit jaar begon bij veel retailers het promoten van Black Friday al vroeg. Coolblue begon als een van de [...]

Speel tactisch in op cognitieve bias voor meer conversies

24 november 2017|

De bezoekers van jouw website zijn irrationeel. Hoezeer we zelf ook denken dat we goed onderbouwde keuzes maken is toch iedereen onderhevig aan cognitieve bias. Kort gezegd is cognitieve bias een denkfout, we beoordelen zaken op een onlogische manier. Maar we zijn wel consistent in het maken van deze denkfouten. Dit maakt dat hier slim op ingespeeld kan worden. Hoe je dit met jouw [...]

LinkedIn adverteren: dé manier om de zakelijke markt te bereiken

17 november 2017|

Naast de sociale mediakanalen zoals Facebook en Twitter die meer gericht zijn op sociale interactie (wat de naam al zegt) wordt LinkedIn vaak voor een heel ander doeleinde gebruikt. LinkedIn wordt voornamelijk gebruikt om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen jouw branche, vacatures te raadplegen en kennis op te doen of te delen. Daardoor verschilt het doel van het adverteren ten [...]

Facebook Messenger Ads! Gebruik jij ze al?

13 november 2017|

Facebook is bezig om steeds meer mogelijkheden tot adverteren uit te rollen. Zo was het al mogelijk om op Instagram en in het Facebook Audience Network te adverteren. De laatste mogelijkheid die erbij is gekomen: Facebook Messenger Ads. Wie gebruikt Facebook Messenger? Wie niet! Per maand worden er meer dan twee miljard bericht gestuurd via Facebook Messenger. De messenger app van het grootste sociale [...]

De perfecte prijs: Pas prijspsychologie toe

3 november 2017|

Wist je dat je prijsperceptie kunt beïnvloeden? Hoe de prijs van een product terugkomt op de website bepaalt namelijk hoe deze wordt geïnterpreteerd door bezoekers. Door prijspsychologie toe te passen kan een product met een hoge prijs goedkoper overkomen. Handig als jouw producten hoger zijn geprijsd dan de concurrent. 5 manieren om een productprijs goedkoper te laten lijken Het linker getal verlagen Met prijspsychologie [...]

Maak je blog SEO-proof

27 oktober 2017|

Eerder schreven we al dat een blog bijna altijd een goede toevoeging is voor jouw website. De voordelen waren: Je wordt vindbaar op meer zoektermen. Leuke manier om nieuws en trends te delen. Blogs passen heel goed in de A en I van het welbekende AIDA model (awareness, interest, desire, action). Je kunt dus zoekverkeer aanspreken wat nog niet in de koopfase zit. Elke [...]

Google Tag Manager

20 oktober 2017|

Wat kan je met Google Tag Manager? Google Tag Manager is een gratis tool vanuit Google, maar wat kan je er nu eigenlijk mee en zou je hier gebruik van moeten maken? Wat is Google Tag Manager? Volgens Google zelf is Google Tag Manager een tag managementsysteem waarin Javascript en HTML-code kan worden gebruikt voor het analyseren van websites. Simpel uitgelegd kan Google Tag [...]

Multiply introduceert de automatische Bing Import

12 oktober 2017|

Wie gebruik maakt van Bing weet dat de integratie van dit Microsoft platform met Google Analytics allesbehalve soepel loopt. Grootste pijnpunt van de miscommunicatie tussen bovengenoemde kanalen is het ontbreken van alle Bing Ads kostengegevens in Analytics (onderstaande afbeelding laat de frustratie zien waar we nu nog tegenaan liepen). Multiply heeft een slimme manier gevonden om dit te omzeilen. Vooralsnog was het wel mogelijk [...]

Multiply bezoekt Google in Dublin

6 oktober 2017|

Op 28 september zijn we met het hele team van Multiply op bezoek geweest bij het hoofdkantoor van Google in Dublin. Tijdens dit bezoek werden verschillende ‘labs’ georganiseerd waarbij de onderwerpen audience (doelgroepen) en attributie werden behandeld. Audience De eerste sessie stond al vroeg op de dag gepland, maar voordat we hiermee aan de slag gingen stond een heerlijk ontbijtje bij Google op het [...]

10,35% hogere conversieratio bij Intersport Twinsport

22 september 2017|

- Case Study Intersport Twinsport - Een hogere conversieratio, wie wil dat nou niet? Dit houdt in dat relatief meer bezoekers van de website een aankoop doen en dat er meer inkomsten zijn. Met conversie optimalisatie onderzoeken we wat er op jouw website beter zou kunnen worden gedaan om een hoger conversieratio te behalen. Hiervoor worden de behoeften en motivaties van bezoekers onderzocht, zodat [...]