Loading...
Blog 2017-07-14T07:43:35+00:00

LinkedIn adverteren: dé manier om de zakelijke markt te bereiken

17 november 2017|

Naast de sociale mediakanalen zoals Facebook en Twitter die meer gericht zijn op sociale interactie (wat de naam al zegt) wordt LinkedIn vaak voor een heel ander doeleinde gebruikt. LinkedIn wordt voornamelijk gebruikt om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen jouw branche, vacatures te raadplegen en kennis op te doen of te delen. Daardoor verschilt het doel van het adverteren ten [...]

Facebook Messenger Ads! Gebruik jij ze al?

13 november 2017|

Facebook is bezig om steeds meer mogelijkheden tot adverteren uit te rollen. Zo was het al mogelijk om op Instagram en in het Facebook Audience Network te adverteren. De laatste mogelijkheid die erbij is gekomen: Facebook Messenger Ads. Wie gebruikt Facebook Messenger? Wie niet! Per maand worden er meer dan twee miljard bericht gestuurd via Facebook Messenger. De messenger app van het grootste sociale [...]

De perfecte prijs: Pas prijspsychologie toe

3 november 2017|

Wist je dat je prijsperceptie kunt beïnvloeden? Hoe de prijs van een product terugkomt op de website bepaalt namelijk hoe deze wordt geïnterpreteerd door bezoekers. Door prijspsychologie toe te passen kan een product met een hoge prijs goedkoper overkomen. Handig als jouw producten hoger zijn geprijsd dan de concurrent. 5 manieren om een productprijs goedkoper te laten lijken Het linker getal verlagen Met prijspsychologie [...]

Maak je blog SEO-proof

27 oktober 2017|

Eerder schreven we al dat een blog bijna altijd een goede toevoeging is voor jouw website. De voordelen waren: Je wordt vindbaar op meer zoektermen. Leuke manier om nieuws en trends te delen. Blogs passen heel goed in de A en I van het welbekende AIDA model (awareness, interest, desire, action). Je kunt dus zoekverkeer aanspreken wat nog niet in de koopfase zit. Elke [...]

Google Tag Manager

20 oktober 2017|

Wat kan je met Google Tag Manager? Google Tag Manager is een gratis tool vanuit Google, maar wat kan je er nu eigenlijk mee en zou je hier gebruik van moeten maken? Wat is Google Tag Manager? Volgens Google zelf is Google Tag Manager een tag managementsysteem waarin Javascript en HTML-code kan worden gebruikt voor het analyseren van websites. Simpel uitgelegd kan Google Tag [...]

Multiply introduceert de automatische Bing Import

12 oktober 2017|

Wie gebruik maakt van Bing weet dat de integratie van dit Microsoft platform met Google Analytics allesbehalve soepel loopt. Grootste pijnpunt van de miscommunicatie tussen bovengenoemde kanalen is het ontbreken van alle Bing Ads kostengegevens in Analytics (onderstaande afbeelding laat de frustratie zien waar we nu nog tegenaan liepen). Multiply heeft een slimme manier gevonden om dit te omzeilen. Vooralsnog was het wel mogelijk [...]

Multiply bezoekt Google in Dublin

6 oktober 2017|

Op 28 september zijn we met het hele team van Multiply op bezoek geweest bij het hoofdkantoor van Google in Dublin. Tijdens dit bezoek werden verschillende ‘labs’ georganiseerd waarbij de onderwerpen audience (doelgroepen) en attributie werden behandeld. Audience De eerste sessie stond al vroeg op de dag gepland, maar voordat we hiermee aan de slag gingen stond een heerlijk ontbijtje bij Google op het [...]

10,35% hogere conversieratio bij Intersport Twinsport

22 september 2017|

- Case Study Intersport Twinsport - Een hogere conversieratio, wie wil dat nou niet? Dit houdt in dat relatief meer bezoekers van de website een aankoop doen en dat er meer inkomsten zijn. Met conversie optimalisatie onderzoeken we wat er op jouw website beter zou kunnen worden gedaan om een hoger conversieratio te behalen. Hiervoor worden de behoeften en motivaties van bezoekers onderzocht, zodat [...]

Google schroeft eisen HTTPS nog verder op

12 september 2017|

Vanaf oktober 2017 zal Chrome, de browser van Google, nog strenger omgaan met pagina's die nog gebruik maken van HTTP in plaats van het veiligere HTTPS. Eerder maakte Chrome al melding van een onveilige verbinding op het moment dat de gebruiker passwords of betaalgegevens in moest vullen op HTTP pagina's maar in de nieuwe situatie wordt elke HTTP pagina waarop je gegevens in moet [...]

Hé Retailer! Q4 komt eraan, ben jij goed voorbereid?

8 september 2017|

Nu de zomer en het warme weer zo goed als achter ons ligt, wordt het tijd om voor de komende periode de planning op te maken. Waar traditioneel gezien vooral december een belangrijke maand in het vierde kwartaal is, zien we tegenwoordig een verschuiving naar andere dagen zoals een Black Friday of Cyber Monday. Black Friday Deze vanuit Amerika overgewaaide evenementen, worden altijd de [...]

Roy versterkt het team

4 september 2017|

Maandag 28 augustus is de laatste aanwinst van Multiply gestart. Roy Smit zal zich vanaf deze week volledig gaan richten op alles wat met betaald adverteren te maken heeft. Het kan dus zomaar zijn dat je Roy aan de lijn krijgt als je volgende keer naar kantoor belt. Een korte introductie is dus wel op zijn plaats; Waar kom je vandaan? Ik ben geboren [...]

Adverteren op YouTube: bridge the gap

29 augustus 2017|

YouTube is naast Google een van de meest gebruikte zoekmachines in Nederland. Zo waren in het jaar 2016 ruim 7,2 miljoen gebruikers actief op het videoplatform. Dit is een aanzienlijk aantal mensen dat door dit platform bereikt wordt. YouTube biedt meerdere voordelen voor de adverteerder, maar wat zijn deze nou precies? Hieronder worden enkele voordelen uitgelicht. Bereik je doelgroep op een andere manier Spreek je [...]

5 redenen waarom je vandaag nog moet beginnen met Facebook Advertising

18 augustus 2017|

Elk bedrijf heeft wel een eigen Facebook pagina. Hierop plaats je wekelijks je berichten en je hebt redelijk wat volgers. Maar nog steeds heb je de vraag: hoe krijg ik meer bereik via Facebook? Facebook Advertising is daarin de uitkomst en wij leggen graag uit waarom. Goedkoop je naamsbekendheid vergroten Beelden zeggen meer dan woorden. Kijk daarom maar eens goed naar onderstaande afbeelding. Bron: [...]

Al 3 jaar samen: Multiply & Channable

16 augustus 2017|

Woohoo, tijd voor een feestje! Het is namelijk alweer drie jaar geleden dat Multiply en Channable zijn gaan samenwerken. Tijd om terug te blikken op onze samenwerking. Hoe kwamen we bij elkaar terecht? En zijn we nog blij met elkaar? Terug in de tijd Een aantal jaar geleden bestond er in Nederland nog geen all-in-one oplossing voor het instellen en managen van datafeeds. Met [...]

Win-win: Conversie optimalisatie voor gratis verkeer

11 augustus 2017|

Wanneer er veel andere sites naar jouw website verwijzen, de snelheid van de website hoog is en er veel unieke content op staat is de kans dat jouw website goed organisch vindbaar is hoger. Maar wist je ook dat de positie die je haalt in Google beïnvloed wordt door conversie optimalisatie? Onlangs heeft SEMrush onderzoek gedaan naar de belangrijkste factoren die de positie van [...]

Multiply groeit en de website groeit mee!

4 augustus 2017|

Bij een online marketing bedrijf hoort natuurlijk ook een goede website. Na het nodige zwoegen en zweten zijn we nu klaar om jullie onze nieuwe website te laten zien! We zijn trots op het resultaat. Je vindt er natuurlijk alle informatie over de verschillende diensten en trainingen die we bij Multiply aanbieden, maar ook vertellen we het één en ander over wie wij zijn [...]

7 redenen om te beginnen met Google Adwords

7 juli 2017|

Je hebt nu al een tijdje je eigen website, maar merkt dat het verkeer stagneert. Via organisch zoekverkeer krijg je al wat verkeer binnen, maar je wil groeien. Hoe krijg je dan meer verkeer? Google Adwords is één van de uitkomsten hierin. Maar waarom zou je met Google Adwords beginnen? 1.       Alles is meetbaar en bij te sturen Alles wat je doet met Google [...]

Multiply nu Gold Partner van Channable

30 juni 2017|

Vrijdag 23 juni was Multiply uitgenodigd om het eerste Channable Partner event bij te wonen. Op het event waren meerdere sprekers en werden er diverse onderwerpen behandeld zoals de toekomst van Search, Google Analytics 360 en Dynamische Zoekadvertenties. Tevens werden enkele toekomstige functies van Channable bekendgemaakt en werd Multiply uitgeroepen tot Gold Partner. Gold Partner Met trots is te vermelden dat Multiply is benoemd [...]

Gratis A/B testen met Google Optimize

23 juni 2017|

Heb jij al gehoord van Google Optimize? Met deze tool kun je A/B testen om jouw website te optimaliseren. Eind maart maakte Google bekend dat Google Optimize vanaf nu gratis beschikbaar is voor iedere webshophouder. Ideaal om aan de slag te gaan met conversie optimalisatie. Wat is het? Google Optimize is een testtool en de gratis versie van het uitgebreidere Google Optimize 360. Met [...]

Evenementen voor jouw bedrijf aanmaken in Google

15 juni 2017|

Met Google Mijn Bedrijf, voorheen Google My Business, is het mogelijk om relevante bedrijfsgegevens te uploaden naar Google. Deze worden weergegeven wanneer er een zoekopdracht wordt gedaan naar jouw bedrijfsnaam. Waarom is dit belangrijk? Google Mijn bedrijf is eigenlijk een soort van visitekaartje voor jouw bedrijf binnen Google. Het geeft je de mogelijkheid om snel te laten zien wie je bent, wat je doet [...]

YouTube: Google’s Video Masters

9 juni 2017|

Woensdag 31 mei was Bas Vendrig namens Multiply aanwezig in Dublin op het hoofdkwartier van Google. Reden van zijn komst naar de Ierse hoofdstad was het Speak Up! event dat onderdeel uitmaakt van het Video Masters programma waar Multiply aan deelneemt. Het Video Masters programma is een initiatief van Google om samen met de grootste agencies van Nederland YouTube onder de aandacht van haar klanten [...]

Google Premier Partner: Waar staat dit voor en hoe herken je het?

2 juni 2017|

Zoals je eerder in onze blogs voorbij zag komen heeft Multiply de Google Premier Partner-status. Hierin is onder andere aangegeven welke voordelen deze status met zich meebrengt. Alleen hoe herken je nou of een bedrijf een Google Partner of Premier Partner-status heeft en wat houdt dit nou precies in? Wat houdt het in? De Google Partner-status geeft aan in hoeverre het bedrijf over Adwords-vaardigheden [...]

Hoe schrijf ik een goede Adwords-advertentie?

26 mei 2017|

In het oerwoud van Adwords-advertenties wil jij als unicorn opvallen met een unieke advertentie, daarbij moet je natuurlijk voldoen aan bepaalde richtlijnen vanuit Google om op die manier ook nog een hoge kwaliteitsscore te bemachtigen. Maar de vraag die je je dan natuurlijk stelt is: Hoe schrijf ik een goede Adwords-advertentie? De 3 factoren De eerdergenoemde kwaliteitsscore wordt bepaald door Google en kan vallen [...]

Infographic: Hoe snelheid je website beïnvloedt

22 mei 2017|

Site speed: Een infographic Iedereen weet dat het prettig is om een snelle website te hebben. Het is ook niet voor het eerst dat we als Multiply over site speed schrijven. We vonden bijvoorbeeld eerder al 3 tools waarmee je je laadtijd kunt testen en sitesnelheid blijkt ook in 2017 één van de belangrijkste factoren voor je organische vindbaarheid te zijn. De mensen bij Skilled.co hebben [...]

Chrome Extensies: Page Analytics

12 mei 2017|

Google Chrome is al jaren de meest populaire browser. Ook bij Multiply is Chrome de standaardbrowser. Niet in de laatste plaats omdat Google haar browser heeft uitgerust met de mogelijkheid om extensies toe te voegen die je werk een stuk gemakkelijker kunnen maken. Onze favoriet van de afgelopen tijd is Page Analytics. Deze, door Google uitgebrachte extensie, is een ideale uitbreiding voor de fanatieke [...]